Consells per reiniciar-nos nutricionalment

FONT: CMD Sport. Encarni Jiménez | 22 de gener de 2020

  • Després dels menjars nadalencs arriba el moment de reiniciarnos nutricionalment. Marisa Burgos, dietista-nutricionista de Alimmenta, ens aconsella com iniciar aquest procés i recomanacions per no abandonar els objectius a les poques setmanes.

Potser durant el Nadal hagis aparcat els bons propòsits de portar uns hàbits de vida saludables i t'hagis deixat arrossegar pel remolí incessant de dinars i sopars que són tan habituals en aquestes dates, qüestiona Marisa Burgos, dietista-nutricionista de Alimmenta, Clínica de nutricionistes a Barcelona.

És possible que l'acidesa, les digestions pesades, els resultats de les analítiques o fins i tot la roba, t'hagin fet replantejar i adonar-te que necessites millorar la teva qualitat de vida. Si aquest és el teu cas, et donem diverses recomanacions amb els consells d'aquesta especialista.

PER COMENÇAR
"Probablement t'estiguis preguntant, per on començo? Doncs potser el primer que et ve al cap és: començo dieta i m'apunto a gimnàs", afirma Marisa Burgos.

Després, són justament aquests els primers propòsits en abandonar-se quan la voràgine del dia a dia et porta un cop més a prioritzar altres coses en comptes de la teva salut.

"Per tant", afegeix, "és millor proposar-se objectius bàsics relacionats amb el canvi d'hàbits. Per exemple, si en el teu treball hi ha escales i fins ara les pujaves 2 cops al dia, llavors posa't l'objectiu de pujar-les 2 cops més cada dia. En relació a l'alimentació pots començar incorporant fruites 2 cops a el dia. Així, ell dia de compra hauràs d'adquirir 14 peces per a tota la setmana i d'aquesta manera estaràs creant un hàbit ", assegura l'experta.

MÉS CONSELLS
A més, Marisa Burgos destaca que:

  • Oblida't de la paraula dieta. El que has de fer ara és aconseguir bons hàbits d'alimentació prioritzant verdures, llegums i fruites, així com farinacis integrals i fruits secs. Això conformarà la base de la teva alimentació. Per tant fuig de dietes desequilibrades i miraculoses.
  • Mantingues un horari més aviat fix dels àpats i refrigeris per començar a recuperar la regularitat i aconseguir que el senyal de sacietat es torni a normalitzar.
  • Beu líquids com aigua i infusions per mantenir-te hidratat/ada durant el dia i perquè la set no es reflecteixi com fam.
  • Desfés-te de les sobres dels àpats nadalencs. Pots regalar-les o congelar-les en petites porcions i fer-les servir puntualment.
  • Evita caure tant en afartaments o pel contrari en prohibicions d'aliments "conflictius". Si un dia puntual et ve de gust un aliment no saludable com unes postres, procura compartir-lo amb algú o agafar una petita porció en comptes de prohibir-te'l o repetir diverses vegades la ració.
  • Planeja una rutina d'exercicis que siguis capaç de seguir al llarg de les setmanes i busca petites motivacions que facin perdurar aquestes rutines en el temps.
  • Mantingues un horari regular de son per evitar que el cortisol i la resistència a la insulina augmentin, ja que dificulten la pèrdua de pes o millor dit, de greix.
  • Demana ajuda d'un dietista-nutricionista que t'ajudi en la instauració dels bons hàbits i t'ajudi a planificar la teva alimentació en el dia a dia.

OBJECTIUS
"Si hi ha un aspecte clau que diferencia les persones que són capaços de mantenir una composició corporal correcta al llarg de l'any amb les que no són capaços de fer-ho, és justament la seva capacitat de portar bons hàbits de vida pràcticament en qualsevol època de l'any", assegura la nutricionista.

Per aconseguir-ho, aquestes persones porten a l'àmbit conscient les decisions d'alimentació i d'activitat física que realitzen diàriament. Per exemple, comptabilitzen els passos i les escales que pugen i també planifiquen les seves activitats recreatives i esportives.

Pel que fa a l'alimentació, aconsegueixen ser conscients que:

  • cada àpat del dia compte i un parell de capricis a la setmana no afectarà.
  • poden fer bones eleccions de menjar i beguda, pràcticament en qualsevol lloc.
  • portar cada dia a la motxilla: aigua, fruita i / o fruits secs és gairebé obligatori.
  • es pot cuinar un dia per a tota la setmana. Per a això, s'ha de planificar tant la compra com el menú.
  • una alimentació saludable millorarà no només la seva composició corporal sinó també la seva salut.

Així que anima't, que el canvi d'hàbits, és el que realment importa, recomana Marisa Burgos.



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×