TRIATLÓ. Pretemporada i aspectes a tenir en compte

17 de març de 2015

  • Sergi Fernández Ramírez

    Tècnic esportiu. Thalassa CEM Canovelles

  • Si estàs preparant-te per a un triatló, llegeix aquests punts claus que ajudaran a que el teu rendiment sigui més efectiu i a minimitzar possibles lesions per a una pretemporada mal planificada.

El triatló és una disciplina que engloba tres esports aeròbics (natació, ciclisme i cursa a peu), però això no vol dir que a l'hora de la veritat no el tractem com si fos un sol esport.

PLANIFICA:

És durant la pretemporada quan ens toca fer balanç de la temporada anterior i pensar en la següent, l’èxit de la qual estarà condicionat a si fem un bona planificació. 

És important marcar quins seran els nostres principals objectius i la prioritat d'ells per poder adequar d’una manera progressiva les càrregues de treball, de descàrrega i períodes de recuperació. Aquests objectius no només ens serviran com a preparació del nostre cos a nivell fisiològic (estat de forma), sinó que també actuaran psicològicament generant una motivació extra que ens serà molt necessària en moments puntuals degut a l’exigència d’aquesta disciplina. 

Un entrenador personal ens pot ajudar molt a planificar i aconseguir el nostre propòsit. 


TREBALLA LA FORÇA:

No per tractar-se d'una disciplina de resistència no s’ha de treballar la força. És importantíssim realitzar un bon treball de pretemporada per cuidar aquesta capacitat, donant-li continuïtat la resta de temporada en menor grau a nivell de manteniment muscular. Gràcies a aquest treball evitarem possibles lesions a causa de l'enfortiment de músculs i tendons, i millorarem el nostre rendiment ja que aquests estaran acostumats a suportar el cansament muscular i a mantenir durant més temps la nostra tècnica.


TREBALLA LA PROPIOCEPCIÓ (EQUILIBRI):

És un altre treball fonamental a l'hora de prevenir lesions i també per millorar el rendiment. La propiocepció desperta una resposta involuntària a nivell neuromuscular activant d'aquesta manera els músculs estabilitzadors i tendons de les nostres articulacions. Amb l'entrenament propioceptiu els reflexos bàsics incorrectes (desequilibri) tendeixen a eliminar-se per optimitzar una resposta corporal.


RESPECTA LES ZONES D'ENTRENAMENT:

Si bé abans comentàvem la importància de planificar, és ara quan hem de respectar les zones d’intensitat en les quals hem d'entrenar seguint la planificació. No tinguis pressa ni t'obsessionis treballant en zones altes posat que aquest tipus d'entrenament tendeix a perdre's ràpidament i de res serveix si el teu objectiu principal encara és lluny. Per tant, durant part de la pretemporada la dedicarem a fer entrenaments de llarga durada i baixa intensitat (volum) i a mesura que ens apropem al període competitiu incrementarem de manera progressiva i controlada la intensitat i disminuirem la durada del temps en les sessions d’entrenament.

 

ESTIRAMENTS:

És fonamental i essencial mantenir una bona elasticitat en els nostres músculs i tendons. No solament evitarem escurçaments i lesions, sinó que una bona elongació ens farà ser més eficients i ràpids, ja que gràcies a aquest treball serem capaços d’augmentar l’amplada dels nostres moviments; com per exemple, la nostra gambada en la cursa a peu, la nostra braçada en natació, etc.

Per tant, dedica-hi temps abans i després d'entrenar, fins i tot, dedica sessions exclusives a aquest treball com a mètode de recuperació activa, classes dirigides com el BodyBalance, Pilates i sessions  express d'estiraments guiats et poden ser de gran ajuda.


CUIDA  LA TEVA ALIMENTACIÓ:

Mantenir uns bons hàbits alimentaris no solament farà que el nostre rendiment sigui més efectiu, sinó que facilitarà els nostres períodes de recuperació post entreno aportant als nostres tendons i músculs els nutrients necessaris per a una bona  regeneració i evitarem possibles lesions. Posar-se en mans d'un professional pot ser de gran ajuda per portar un bon control alimentari  i saludable.

 


Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×