Suar per aprimar. Mite o realitat

FONT: Rocio Pérez. Vitónica | 24 de gener de 2018

  • La idea que suar molt equival a cremar moltes calories, i per tant a aprimar-se, està fortament arrelada, però té un problema: és falsa, o almenys, inexacta.

Suar més no vol dir aprimar més, i per tant molts dels trucs que podem veure en els gimnasos, com entrenar amb molta roba posada o embolicat en peces plàstiques no només no són eficaços, sinó que a més poden suposar cert risc.

Per què suar no és cremar greix
La sudoració és el mecanisme que posa en marxa el nostre cos quan la seva temperatura puja massa. En un esforç per mantenir la temperatura corporal òptima (que pot variar lleugerament segons la persona) el cervell activa les glàndules sudorípares de la nostra pell i aquestes comencen a alliberar aigua amb sucres, sals minerals i productes de rebuig generats en la descomposició dels nutrients de el menjar. Quan la humitat de la suor s'evapora, s'emporta part de la calor i així baixa la temperatura del cos.

Determinades situacions fan que suem més, per exemple si fa calor o hi ha més humitat, i no tots suem al mateix ritme, fins i tot en les mateixes condicions. Les persones més altes i grans solen suar més perquè tenen més massa corporal que refredar, i les persones que estan més en forma també solen fer-ho, en aquest cas perquè el seu sistema de refrigeració s'ha anat fent més eficient per permetre'ls fer exercici durant més temps .

Per això, suar més no vol dir necessàriament estar cremant més calories. Algunes persones suen més simplement per una qüestió de genètica, de costum o de nivell de forma.

Com crema greix nostre cos?
En realitat, el greix corporal no es crema o es fon. És alliberat per les cèl·lules grasses del cos per a proveïr d'energia. El metabolisme del nostre cos descompon aquest greix en dues parts: àcids grassos i glicerol. Com més energia necessites, més greix demana el cos a aquestes cèl·lules.

Hi ha alguna relació entre suar i cremar greixos?
Per descomptat, alguna relació sí que hi ha, encara que indirecta. Si estàs fent exercici intens, probablement començaràs a suar en algun moment perquè estaràs elevant la temperatura del teu cos. Si la suor és resultat de l'esforç, és un senyal també que estàs emprant en això molta energia i per tant consumint greixos del teu cos per obtenir aquesta energia.

Però si per augmentar la suor estàs fent servir trucs com entrenar en un lloc on fa calor de per si, o portes peces plàstiques que dificulten al teu cos l'alliberament de la calor que li sobra, això no vol dir que per això estiguis cremant més calories.

El perill de suar en excés buscant aprimar
Tot i que greixos i suor són diferents mecanismes del cos, molta gent creu que efectivament suar aprima, i en realitat no és una confusió tan rara. Probablement si abans i després d'un entrenament en el qual has suat profusament passes per la bàscula, comprovaràs que hi ha un descens significatiu en el teu pes.

D'aquí vénen els trucs per augmentar la sudoració: entrenar en llocs on fa calor o abrigant-nos molt, posant-nos roba que no transpira (com un impermeable) o fins i tot embolicant-l'abdomen en film plàstic, passar molt temps a saunes i banys turcs ...

El problema és pensar que aquesta baixada es deu íntegrament a greix perdut, perquè no és així. En la seva major part són líquids, aigua que has perdut al suar i que el teu cos necessita recuperar després. Quan hagis saciat la set posterior a l'entrenament, et trobaràs amb que el pes no és tan diferent del que era abans de l'entrenament.

El risc de deshidratar-se
Quan fem esforços per suar tot el possible durant l'exercici, i no reposem líquids per substituir els que estem perdent, podem patir una deshidratació que, depenent de la seva severitat, pot tenir efectes perillosos.

En els casos més lleus, la deshidratació causa una intensa sensació de set (és com t'avisa teu cos que necessites beure aigua), així com mal de cap i lleu sensació de mareig. Normalment se soluciona simplement reposant els líquids que ens falten.

La deshidratació severa té efectes més greus. Per començar, es pot ennuvolar la vista i apareix un intens sentiment de cansament corporal i necessitat de dormir. Això, unit amb unes freqüents ganes de vomitar pot acabar provocant desmais o esvaïments.

En els casos més greus de deshidratació pot acabar sent necessària l'hospitalització, encara que això en realitat és més comú quan la causa són malalties estomacals que impedeixen la retenció de líquids. En el cas de comportaments imprudents, el més recomanable és reposar l'aigua perduda simplement bevent, encara que això signifiqui pujar una mica les xifres de la bàscula, que mai haurien de baixar a costa de la nostra salut.



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×