Set consells bàsics per portar una dieta saludable

FONT: LadyFitness. Vitónica | 16 de juny de 2016

  • Aposta per una alimentació sana i oblida les dietes miracle!

En una època en què les dietes miracle, els règims detox i les "pastilles màgiques" per perdre pes estan a l'ordre del dia, no podien faltar uns consells perquè mantenir una dieta saludable ens sigui més senzill.

Amb tota la informació que tenim al nostre abast, la bona i la no tan bona, és complicat saber qui diu la veritat en cada cas. Per això és important que tinguem clares les bases d'una alimentació sana que ens permeti assolir els nostres objectius físics i mantenir una bona salut.

  • Acudeix a professionals de l'alimentació: els dietistes-nutricionistes són els professionals adequats en aquest cas, i aquells que poden guiar-nos a l'hora de mantenir una alimentació saludable o ajudar-nos en la nostra pèrdua o pujada de pes. Ells t'aconsellaran sobre la teva alimentació de manera personalitzada, tenint en compte les teves característiques físiques i les teves motivacions.
  • Les fruites, verdures i hortalisses com a base de la nostra alimentació: nutrients de bona qualitat, fibra, vitamines i aigua formen part dels aliments del regne vegetal. menjar cinc racions diàries és una bona manera d'assegurar una bona aportació d'aquests aliments. No oblidis tampoc els llegums! Són la millor font de proteïna vegetal.
  • Introdueix en la teva dieta proteïna de bona qualitat: les carns magres com el pollastre, el gall dindi o alguns talls de la vedella, i el peix són bones fonts de proteïna per a la nostra dieta. Cuina-les de forma saludable i acompanya-les de verdures sempre que sigui possible.
  • Realitza una aportació de greixos adequada: ens trobem en una època en la qual hem de repensar el que sempre hem sentit sobre els greixos. Els greixos són necessàris per al bon funcionament del nostre organisme i la clau està en saber triar els de bona qualitat: la fruita seca, l'oli d'oliva o el peix blau són fonts saludables.
  • Tria pasta i cereals integrals: els cereals integrals són aquells que, després del seu tractament, conserven les tres parts que el formen (el germen, l'endosperma i el segó). També coneguts com cereals "de gra sencer" o "de gra complet" ens asseguren una bona aportació de fibra dietètica, calci, magnesi, potassi, vitamina E i vitamina B.
  • Aprèn a cuinar i fes-ho de forma saludable: una de les coses més senzilles que podem fer a l'hora de mantenir una alimentació saludable és aprendre a cuinar. No cal que ens convertim en xefs amb estrella Michelin, sinó que n'hi ha prou amb dominar algunes de les tècniques de cuina més sanes per donar varietat i sabor a la nostra dieta. Cuinar al wok, al vapor, a la planxa, al forn oa la papillota és molt fàcil i ens ajudarà a variar els nostres menús i a descobrir nous sabors.
  • Més mercat i menys supermercat: comprar al mercat també és una bona manera d'apostar per una alimentació saludable. Allà pots trobar més aliments que productes, tens la possibilitat de trobar productes de proximitat que suposin una petjada de carboni menor (important si volem cuidar i mantenir el medi ambient) i pots triar el gènere, deixant-te aconsellar pels comerciants de la teva confiança. Escollir aliments per sobre de productes és una de les bases per a una nutrició saludable.

Recorda que per perdre pes has de gastar més calories de les que ingereixes, o fer més exercici. És així de fàcil! Segur que amb aquests consells i la teva força de voluntat ho aconseguiràs! 



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×