Rutines d'abdominals

FONT: Blog VITALE | 29 d'abril de 2015

  • Els abdominals conformen el que probablement és el grup de músculs més difícil de marcar i definir. A vegades, pensem que per aconseguir això, amb una bona rutina d'abdominals, podem aconseguir resultats impressionants. Però realment, això no és així.

En els éssers humans, el greix sobretot s'acumula en zones molt concretes. El greix és un gran magatzem d'energia, i al llarg de la nostra evolució com a espècie durant milers d'anys, desenvolupar una capacitat adequada per acumular greix i poder utilitzar-la durant els períodes d'escassetat va ser, sens dubte, un factor clau. Però òbviament, aquests dipòsits de greix no podien situar-se, per exemple, a l'altura dels panxells o dels canells, ja que ens impedirien moure'ns ràpid a l'hora de caçar, fugir de depredadors ...

Així que la millor estratègia va ser la d'acumular tota aquesta energia on menys molestava per desplaçar-se amb agilitat: prop del centre de masses. I aquesta és la raó per la qual el greix s'acumula en major quantitat en la zona mitjana, amb alguna variació en funció del sexe per qüestions hormonals: zona abdominal en els homes i zona de glutis, maluc i cuixes en dones.

Què t'aporta una rutina d'abdominals?
Lamentablement, no és biològicament possible reduir el greix abdominal mitjançant exercicis localitzats a l'abdomen. No és així com el teu cos funciona. Quan el teu organisme necessita energia i es donen les condicions necessàries per obtenir-la dels greixos, posa en marxa una sèrie d'episodis en cadena, que faran que, a través de la sang, el teu cos rebi el senyal per augmentar la taxa d'oxidació dels greixos. I això passarà per tot l'organisme.

No hi ha cap mecanisme que faci que el teu cos pugui desfer-se d'una part localitzada del teu greix, sinó que sempre obtindrà l'energia dels dipòsits grassos distribuïts per tot el teu organisme. No hi ha cap relació entre la part de la teva anatomia que estiguis entrenant i la reducció de greixos localitzada en aquest lloc. Entrenar la teva musculatura abdominal per reduir el greix de la teva cintura no és una cosa que fisiològicament sigui possible.

És més, el que aconseguiràs serà un augment del volum dels teus abdominals, els quals estan sota el teixit gras, i per tant, et donaran un aspecte visual més inflat encara. Sorprenent, oi?

Llavors, com pots definir el teu musculatura abdominal?
Per definir la teva musculatura abdominal el que has de fer és un programa d'entrenament que incideixi en el descens de greix corporal. Si aconsegueixes això, els teus abdominals, que estan sota d'aquest teixit, apareixeran per art de màgia. No et preocupis, ja hi són, el que passa és que no els veus pel greix que els recobreix. Entrenar més, només empitjorarà el problema.

Aquí tens alguns consells per ajudar-te a eliminar teixit gras:

· Crea un balanç calòric negatiu.
· Consumeix una suficient quantitat de proteïnes.
· Vigila la ingesta d'hidrats de carboni, i sobretot controla molt el moment de la seva ingesta, evitant a última hora del dia tret que hagis entrenat molt tard.
· Eleva el teu metabolisme basal. Per a això, entrena la força amb exercicis multiarticulars de baixes repeticions i d'alta intensitat.
· Combina-ho amb exercici cardiovasular, tant intervàlic com continu.
· Entrena amb molta freqüència. Millor mitja hora cada dia que dos dies setmanals de dues hores de durada.
· En relació a la teva musculatura abdominal, entrénala com qualsevol altre grup muscular. Un excés d'entrenament farà que aquesta musculatura s'infli per sota de les teves dipòsits grassos i visualment l'efecte serà pitjor: semblaràs més inflat i obès.
· No oblidis entrenar la teva musculatura abdominal profunda (core), que encara que no es veu, contribueix molt a millorar la teva salut i el teu rendiment.


Com ja hem dit, no és possible marcar els abdominals entrenant aquesta musculatura, però mitjançant un estímul adequat per a la crema de greixos i uns canvis en els teus costums alimentàries, pots aconseguir-ho. Si segueixes aquests passos, i ets pacient, aquests petits "quadradets" que tant enyores, acabaran aflorant a la superfície.

Si encara no tens clar com començar aquest procés, potser t'interessi l'opció de comptar amb l'ajuda d'un especialista en el camp de l'entrenament personal.

 



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×