Quina és la millor hora per entrenar al gimnàs?

FONT: Olimpio Valls. CMD Sport | 24 de novembre de 2016

  • Hi ha una franja horària millor que una altra per entrenar? En quin moment del dia és millor fer-ho?

¿En quin moment del dia cal entrenar? Quina franja és la més adequada i en la qual es pot rendir millor? Realment n'hi ha? La resposta és sí, però amb matisos. En aquest cas, no tot és blanc o negre.

David Mora, director tècnic de GO fit Ciutat RealDavid Mora, director tècnic de GO fit Ciutat Real.
Tonificar, definir, perdre pes, hipertrofiar, guanyar potència o en definitiva, entrenar, pot tenir millors i pitjors hores durant el dia des d'un punt de vista teòric i fisiològic. Com comenta David Mora, director tècnic de GO fit Ciutat Real, "sí que hi ha moments de la jornada que són ideals per aprofitar al màxim una sessió d'entrenament ja que en el nostre organisme es donen totes les condicions perquè així succeeixi".

FRANGES DEL DIA
Hi ha dues franges horàries especialment aptes i recomanades per entrenar, una a primera hora del matí i una altra, a la tarda. "La primera se situa entre les 10 i les 12h i la segona entre les 16 i les 18h", argumenta el tècnic. Però, ¿què és el passa perquè es considerin moments favorables per exercitar-se físicament ?.

Segons David, "si s'entrena en l'horari de matí, el nostre cos està descansat després d'haver dormit les hores pertinents i d'haver esmorzat adequadament. Tot el nostre organisme s'ha recuperat, inclosa la nostra musculatura i es disposa del combustible necessari per poder rendir al màxim tant en activitats d'alta intensitat com d'intensitat moderada o baixa. A la tarda, passa el mateix. Entre les 16 i les 18h. ja hem realitzat tots els processos digestius després de la ingesta del migdia i assimilat els nutrients que dotaran al cos d'energia i combustible per gastar al gimnàs ".

FACTORS HORMONALS
Però el fet que li hàgim donat al cos nutrients a través d'un correcte i saludable esmorzar o dinar i que hàgim descansat correctament la nit anterior no és l'única cosa que explica que aquestes franges horàries siguin idònies per entrenar. "També es donen les condicions hormonals adequades", argumenta el tècnic de GO fit. "En aquests moments s'aconsegueixen els majors nivells de testosterona i cortisol a la sang, hormones que són fonamentals quan posem a treballar la nostra musculatura i volem aconseguir uns objectius". Tant una com l'altra són més altes als matins i més baixes durant la nit. Els pics més alts s'aconsegueixen prop de les 12 del migdia, cap a les 11h. i a la tarda, cap a les 17-18h.

HORARIS NO RECOMANABLES
De la mateixa manera que hi ha franges favorables per a l'entrenament, també n'hi ha que no són idònies. "La primera és la que se situa entre les 14 i les 16h. En aquest període de dues hores és quan normalment i per regla general, les persones estem en ple procés de digestió. Per tant, no s'està ni energèticament ni neuromuscularmente preparat per sotmetre a una activitat d'intensitat, independentment del seu grau ".

L'altra franja en què no es recomana practicar exercici físic és a partir de les 20h. Pel tècnic, "a partir d'aquesta hora la nostra eficiència decau notablement. Després de tot el dia en el qual hem hagut de treballar o respondre a les nostres obligacions, el cos no està en les condicions adequades ni rendirà el mateix perquè ja ha patit un desgast considerable". D'altra banda, tampoc es recomana fer activitat física a partir d'aquesta hora perquè s'estimula el metabolisme i s'eleva la temperatura corporal, dos factors que poden anar a la contra a l'hora d'agafar el son i descansar adequadament.

FACTORS SOCIALS
Encara que per entrenar és recomanable cenyir-se al màxim als horaris en què es va estar més eficient i rendir més, no sempre es pot. "Les responsabilitats laborals, familiars i socials impedeixen disposar d'una agenda prou lliure per actuar d'acord diu la teoria. Per tant, l'important en última instància és estar actius físicament, entrenar seguint les pautes adequades i no portar una vida sedentària ", conclou l'especialista de GO fit.



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×