Què són i per a què serveixen els abdominals hipopressius?

FONT: Raquel Rodríguez a Muy Saludable | 26 de gener de 2017

  • Els abdominals hipopressius constitueixen una de les maneres de treballar la nostra musculatura de l'abdomen. Aquests són els seus beneficis i així és com es fan.

Segur que has sentit parlar d'ells, però potser no saps què són ni per a què serveixen els abdominals hipopressius: una de les modalitats d'entrenament de la nostra zona central que ens fa treballar aquests músculs no només a la seva zona externa (el que coneixem com " la rajola de xocolata "o" six-pack "), sinó també en les seves capes més profundes. Avui parlem dels abdominals hipopressius, els seus avantatges, els seus beneficis i com es fan.

Abdominals hipopressius i abdominals tradicionals
Segurament quan penses en entrenar els abdominals t'imagines estirat/ada a terra, amb els genolls flexionats, les mans darrera el cap i pujant el tors fins quedar-te assegut/uda. Aquests són els abdominals tradicionals, els que hem fet durant anys en els gimnasos i els que ens ensenyaven a fer a les classes d'educació física. A través d'aquests exercicis abdominals es genera una pressió a la zona abdominal (podem anomenar-los "hiperpressius") i una excessiva flexió a la columna que no ens beneficia si els fem sense control o massa sovint.

Els exercicis hipopressius són un mètode creat pel doctor francès Marcel Caufriez, les investigacions van determinar que els abdominals tradicionals, en certes situacions, poden provocar o agreujar els problemes d'incontinència urinària o disfuncions sexuals causa de la pressió excessiva que es genera al realitzar-los. Com a alternativa per treballar la musculatura de l'abdomen, Caufriez va crear la gimnàstica abdominal hipopressiva.

Els exercicis abdominals hipopressius aconsegueixen reduir la pressió dins de l'abdomen quan els estem fent, protegint així els òrgans que es troben en aquesta zona i produint una contracció reflecteix de la musculatura del sòl pèlvic.

Quins beneficis ens aporten els abdominals hipopressius?
En el terreny estètic, els beneficis que ens pot oferir aquesta tècnica de treball abdominal no difereix dels que ens ofereixen els abdominals tradicionals: la tonificació de la musculatura de l'abdomen i la reducció del perímetre de la cintura. No obstant això, en treballar la musculatura de l'abdomen des de la seva zona més interna també aconseguirem altres beneficis com la millora de la nostra postura, cosa que també es pot aconseguir a través dels exercicis abdominals isomètrics, com la planxa frontal o lateral.

Segons Marcel Caufriez, l'entrenament a través de la gimnàstica abdominal hipopressiva ens ajuda també a prevenir hèrnies inguinals, abdominals, crurals i vaginals, a millorar l'estabilitat del raquis, a augmentar el metabolisme o a millorar la circulació. És important remarcar que professionals de l'activitat física i esportiva demanen més estudis per poder donar per vàlids tots els beneficis que sembla oferir el mètode hipopressiu.

Com es fan els abdominals hipopressius?
Abans de res hem de tenir en compte que cal que comptem amb la guia d'un professional degudament format en la gimnàstica abdominal hipopressiva que pugui adaptar cada exercici a les nostres necessitats i que ens aconselli sobre la nostra postura i la nostra respiració en cada un dels exercicis.

I és que la respiració és una part molt important de la gimnàstica abdominal hipopressiva, ja que tots els exercicis es realitzen en apnea respiratòria, és a dir, buidant els nostres pulmons d'aire. D'aquesta manera és com es col·labora a reduir la pressió a la zona de l'abdomen i com millor es treballa amb el mètode.

El primer a tenir en compte a l'hora de fer abdominals hipopressius és que, com en el mètode Pilates, una correcta postura de partida és primordial per fer bé l'exercici. Per exemple, en un dels seus exercicis més senzills, ens col·loquem de peu recolzats cap endavant, amb l'esquena elongada (hem de notar com la nostra columna s'allarga, però sense estirar). Un cop tenim la postura de partida dominada, passem a l'exercici: buidem els pulmons d'aire, bloquegem l'entrada d'aire pel nas i la boca i procedim a realitzar el moviment d'inspirar però sense que l'aire entri en els pulmons. Hem de sentir com les costelles s'obren i com el nostre melic s'acosta cap a la nostra esquena.

El professional qualificat ens guiarà en la pràctica dels abdominals hipopressius indicant-nos si estem portant una postura correcta, si hem de fer els exercicis en apnea (no es recomana en el cas de persones hipertenses) o quant de temps hem de mantenir en apnea, és a dir, quant temps hem de mantenir cada exercici.

La gimnàstica abdominal hipopressiva representa un mètode més a l'hora de treballar la musculatura de l'abdomen. Podem combinar-la amb els altres mètodes de treball abdominal que coneixem per aconseguir un entrenament complet.



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×