Pilates i reeducació postural

19 de maig de 2014

  • Durant el nostre dia a dia amb freqüència adquirim mals hàbits posturals que ens porten a postures incorrectes i que poden generar dolor o inclús lesions. 

Si aquests hàbits els repteim durant molt temps (una mala postura davant l'ordinador durant vuit hores al dia, per exemple), és possible que patim desquilibris i escurçaments musculars, descompensacions o fins i tot pèrdua de la mobilitat articular. 

 

El mètode Pilates ens ofereix l'avantatge de la reeducació postural a través del moviment conscient (perquè els éssers humans vivim en moviment, i no de forma estàtica) podem reequilibrar la nostra musculatura, convertint-nos en persones més eficients: ens mourem millor amb menys esforç. 

El treball amb el mètode Pilates per la reeducació postural parteix d'una avaluació prèvia de la persona per evaluar el seu estat físic general i el seu estat muscular en particular. Quins són els seus hàbits de vida? És sedentari o practica exercici? Quin tipus de desequilibris musculars pateix, tant en moviment com en una posició estàtica? A partir d'aquestes i d'altres preguntes, es dissenya un mètode d'entrenament individualitzat per a cada persona. 

 

El mètode Pilates no és altra cosa que educació per al moviment eficient, tant en l'àmbit esportiu com en la vida diària. A través de diferents exercicis, i partint sempre d'una postura corporal correcta, es treballen qualitats físiques, com ara la força muscular, l'equilibri, la coordinació o la flexibilitat. Totes elles són bàsiques en la nostra vida diària, en l'àmbit esportiu i per la rehabilitació i readaptació de lesions. 

Cal una atenció especial al treball de core, centre o Powerhouse: la zona mitja del nostre cos que engloba la musculatura més externa de la faixa abdominal (recte abdominal, lumbars, oblicus), la musculatura interna de l'abdomen (transvers, abdominal, sòl pèlvic), musculatura respiratòria (diafragma), musculatura estabilitzadora (erectors espinals) i glutis. Tots els moviments que realitzem ténen el seu punt de partida en la zona mitja, per la qual cosa, un core fort i eficient és vital per una postura i moviment correcte

 



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×