Perquè els corredors han de fer bici?

FONT: JuanMi Guirado. Sport Adictos | 13 d'octubre de 2015

  • Ets corredor i intentes portar a un altre nivell el teu ritme en carrera? 

Si ets corredor i intentes portar fins a un altre nivell el teu ritme en carrera, pot ser que l'opció sigui no córrer únicament. El truc podria estar en realitat en l'entrenament creuat, una de les millors formes de sortir de la rutina. Fent entrenament d'alta intensitat com les sessions HIIT amb un mínim de descans, podries obtenir resposta a les teves pregàries i millorar així el teu rendiment en carrera.

Un grup d'investigadors del Regne Unit van realitzar un estudi amb diversos corredors de 35 km setmanals, introduint en les seves rutines d'entrenament el treball HIIT amb bicicleta. Els corredors es van dividir en grups, els quals van fer HIIT amb bicicleta que consistia en esprints de 10 segons amb descansos de 30, altres de 80 i un altre grup de 120 segons. Al cap de dues setmanes d'entrenament creuat, els corredors que van descansar només 30 segons durant el HIIT, van millorar els seus temps en carrera en un 3-4%.

Aquests percentatges poden semblar una misèria, però això pot significar baixar un temps de 2 hores de carrera a 1 hora i 55 minuts, i 5 minuts de diferència entre un corredor i un altre es nota. A més, el que realment va millorar va ser la velocitat de carrera i el temps de resistència o manteniment d'aquesta velocitat. Si estàs preparant-te per una cursa de llarga distància, fer HIIT amb bicicleta et vindran de meravella.

Els investigadors van afirmar que com més dur és l'esforç al qual sotmets al teu cos, major és la velocitat a la que s'adapta. Un mínim de descans significa un mínim descans per als teus músculs, el que suposarà que el següent esprint el faràs amb la llengua fora i els músculs demanant a crits un descans. Això acabarà amb tu i el teu organisme en un millor estat físic. 

Aquest aquest estudi no ha estat el primer a puntualitzar els beneficis de l'entrenament creuat. Córrer pot causar un major dany muscular i inflamació en articulacions que el ciclisme, així que una classe de spinning pot donar-nos aquesta crema de calories que busquem, a més d'oferir-nos un treball cardiovascular sense tant impacte com córrer.

Tots dos entrenaments treballaran els mateixos grups musculars, particularment els glutis i les cames en general, a més de mantenir el teu ritme cardíac en nivells alts.

Si vols ser un corredor més dur, i millor preparat per a les llargues distàncies, jo et recomanaria fer més d'un HIIT amb bicicleta a la setmana per preparar-te bé.



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×