No tots els greixos són dolents

09 de desembre de 2019

  • Estàs a dieta i el primer que fas és tallar calories eradicant completament els greixos? Greu error. Llegeix el que els "greixos bons" poden aportar-te!

Estàs a dieta i el primer que fas és tallar calories eradicant completament els greixos? Greu error. Està comprovat que els anomenats 'greixos bons' són essencials per al bon funcionament hormonal i metabòlic, el que contribueix a perdre 'encara més pes!

Equilibri: aquesta és una paraula clau en qualsevol pla d'alimentació; no obstant això, per l'afany d'obtenir resultats ràpids, les persones estan prenent males decisions pel que fa al que mengen i deixen de menjar. És important entendre que cada un dels macronutrients (carbohidrats, proteïnes i greixos) són indispensables i compleixen una funció en el nostre organisme; en el cas dels greixos aquestes tenen una important funció energètica i reguladora.

El problema de les 'dietes miracle'.
Moltes dietes actuals exclouen als greixos. Per si fos poc, al mercat els aliments light o baixos en calories estan a l'ordre del dia; però, 'sense greix o baix en greix "no és necessàriament sinònim de 'saludable'. ¿La raó? Aquests productes 'aptes per a dietes', porten addicionat (justament per no sacrificar el gust) un ingredient veritablement nociu per a la salut: el sucre.

El cos i els greixos
El metabolisme dels greixos és més aviat senzill d'explicar: quan s'esgota la glucosa, el cos busca les reserves energètiques per continuar el seu funcionament. Si no hi ha consum de greixos ni carbohidrats, entrem en una mena de manera de supervivència, en què agafarà aquestes reserves, i fins allà hauríem aconseguit l'objectiu; no obstant això, aquest comportament farà que el cos es prepari per a aquest tipus de 'emergències' al futur emmagatzemant més greix de reserva per no haver de tornar a passar per aquest estat d'inanició. En paraules més senzilles? El cos és savi; creu que es morirà de fam la propera vegada que hagi restriccions i el menjar que s'ingereixi, serà emmagatzemada 'per si de cas', com a greix, per a després.

No tots són iguals
Ara bé. Quan parlem de greixos no ens referim a les patates fregides. Hi ha alguns greixos que per la seva composició química afavoreixen el correcte funcionament del nostre cos. En aquest sentit, els greixos saturats (els anomenats 'dolents') presents en mantegues, làctics i carns vermelles, entre altres productes, poden consumir-se ocasionalment. Per la seva banda, els greixos monoinsaturats i poliinsaturats poden convertirr-se en aliades a l'hora de perdre pes, ja que garantiran el correcte funcionament del metabolisme.

Aquests últims, que tenen components com l'Omega 3 i 6 i CLA, haurien de conformar fins a un 15% del nostre requeriment diari; i els trobem en aliments com peixos blaus, oli d'oliva i oli de coco, fruits secs, llavors de llinosa, chía, rovells d'ou, iogurt i alvocat, entre d'altres.

"Les dietes restrictives no són funcionals i sostenibles perquè, un cop es modifiqui, el cos recuperarà el pes perdut".


Els beneficis dels greixos

  • Milloren la resposta hormonal a la insulina quan consumim glucosa. Els greixos regulen la digestió i alliberen la glucosa a la sang de forma gradual, garantint nivells permanents i estables que ajuden a mobilitzar el greix i mantenir-nos plens per més temps.
  • A més, acceleren el metabolisme perquè ajuden a mantenir el balanç hormonal.
  • Tenen propietats anti catabòliques, principalment els àcids grassos omega 3, estimulant l'hormona de creixement, regulant el cortisol i impedint la pèrdua de massa muscular.
  • Afavoreixen l'absorció de vitamines liposolubles com la A, D, E i K indispensables per a la fixació de l'calci, la coagulació de la sang i l'equilibri de el sistema nerviós. En estats d'ansietat és difícil perdre greix.
  • Milloren la resposta a la leptina, hormona que regula la gana, evitant que mengem en excés.


Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×