Millora la postura corporal amb Pilates

FONT: Encarni Jiménez. CMD Sport | 15 de juny de 2015

  • Marisa Rodriguez, instructora de Pilates i Diplomada en Stretching Global Actiu (SGA), ens explica que els mals hàbits posturals són el motiu més freqüent per al dolor d'esquena i com solucionar-los amb el Pilates.

Marisa Rodriguez és instructora de Pilates, diplomada en Stretching Global Actiu (SGA) i propietària del centre Estudi Pilates de Madrid. Ens explica que són "molts els factors que condicionen la postura (hereditaris, genètics, socials, patològics o emocionals) però el mal d'esquena causat pels mals hàbits posturals és el més freqüent".

Una postura defectuosa o amb una incorrecta col·locació dels segments produeix sobrecàrrega articular i excessiva tensió muscular. Però, una bona postura no significa romandre en una determinada posició amb certa alineació dels segments corporals, sinó també en l'efectiva i adequada precisió, harmonia i fluïdesa del moviment. "Per això la consciència corporal i el control de la postura tant estàtica com dinàmica és un dels aspectes fonamentals de la prevenció de les malalties musculoesquelètiques i del manteniment de la salut en general", aconsella.

Postura i Pilates

Marisa Rodríguez determina que "els beneficis del Pilates sobre la postura són molts i provats. Joseph Pilates va dissenyar un sistema d'exercicis controlats que ens porta a prendre consciència del nostre cos, amb l'objectiu d'aconseguir una bona postura, augmentant el control, l'equilibri, la força i flexibilitat del cos de la forma més saludable i segura possible ".

D'aquesta manera, el mètode Pilates entrena el cos per mantenir-lo en una posició que generi mínima tensió en els músculs i lligaments durant el moviment o les activitats en càrrega.

Treballar l'estabilització

L'entrenadora assegura que treballant sobre l'estabilització i el control central milloren notablement la nostra alineació i postura, essencials per a l'ús apropiat dels músculs i la realització sense esforç de les activitats quotidianes.

"Mitjançant l'enfortiment del powerhouse, a partir d'on s'estructuren els moviments del mètode Pilates, es facilita l'alineació postural i funcional de la columna cap a la seva posició natural, fent els moviments més segurs reduint o eliminant en alguns casos nombrosos problemes d'esquena" , explica.

La col·locació de la cintura pèlvica i escapular és essencial per a transferir eficientment les forces d'una manera equilibrada, on la musculatura superior i inferior treballi correctament. Un equilibri òptim entre els flexors del tronc, els extensors de la columna, i els flexors i extensors de maluc, pot ser la base d'una columna saludable, reduint l'estrès de totes les parts connectada, evitant lesions i corregint la postura.

Eliminar mals hàbits

Rodriguez recorda una frase de Joseph Pilates: "Els hàbits incorrectes són responsables de la major part de les nostres dolències, si no de totes elles. En crear el seu mètode va intentar reeducar per moure'ns sense generar tensions, de forma eficient i funcional. Els seus moviments lents i controlats, permeten percebre clarament com ens estem movent sentint cada moviment amb precisió i fluïdesa ".

L'entrenadora explica que "al principi no resulta fàcil 'reeducar', però els seus efectes seran altament gratificants, suposant cada classe un camí cap al control i la salut".

Cada un dels exercicis Pilates està dissenyat per moure's al llarg del dia. Amb el temps et donaràs compte que estàs aprenent a prendre consciència del cos. Descobriràs lentament el seu cos a través d'una nova postura, l'augment de nivell de consciència sobre el teu cos, repercutirà en cada gest quotidià, llavors notaràs grans canvis en el teu cos, en la teva postura i en conseqüència en la teva salut física i mental.



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×