Les begudes esportives

FONT: Anabel Fernández. Blog de nutrició de Men's Health | 22 de maig de 2015

  • En aquesta època de l'any en la que estreny la calor és molt important mantenir-se ben hidratat quan facis esport a l'exterior. Una opció habitual és la d'utilitzar begudes esportives. Però, què saps exactament sobre elles? Aquestes són les respostes a les preguntes més comuns sobre aquest tipus de begudes.

QUAN PRENDRE'N?

Es recomana prendre aquest tipus de begudes només en els en esports que suposin un esforç continuat de més d'1 hora. No cal si vas a fer només una sessió de spinning o sortiràs a córrer mitja horeta. L'única cosa que aconseguiràs en aquests casos és carregar el teu organisme de sucres que no et són necessaris.

PERQUÈ SERVEIXEN?

Les begudes esportives tenen tres funcions:

  • Reposar líquid. Per mantenir un bon estat d'hidratació de l'organisme.
  • Aportar electròlits. Principalment sodi, ja que per la suor no només perdem aigua sinó també altres substàncies.
  • Aportar carbohidrats. Per evitar que aparegui fatiga a causa de que s'esgotin els dipòsits de glicògen i a que no es mantingui una adequada concentració de glucosa en sang.

QUÈ HA DE PORTAR?

Si vas a comprar una beguda esportiva, segons la Federació de Medicina de l'Esport (FEMEDE) la seva composició hauria de ser:

  • Calories: 80-350 quilocalories per litre, el 75% de les kcal provinents d'hidrats de carboni d'alt índex glucèmic (glucosa, sacarosa, maltrodextrinas) i millor si són de diversos tipus.
  • Carbohidrats. Mai més de 90g per litre de carbohidrats.
  • Sodi: De 460-1150 mil·ligrams de sodi per litre.

 

CURIOSITATS

  • La temperatura ideal per prendre líquids mentre es practica esport és entre 15 i 21ºC, ja que temperatures inferiors alenteixen l'absorció i les begudes més calents no seran desitjables i no les prendreu en la quantitat necessària.
  • S'ha vist que esbandir-se la boca amb una beguda amb carbohidrats, sense necessitat d'empassar-la, millora el rendiment. El lleu contacte dels carbohidrats amb la cavitat oral fa que el cervell reaccioni i estigui disposat a treballar dur. Aquesta seria una resposta a la pregunta sobre per què el carbohidrat pot ser beneficiós en esports de més curta durada on els dipòsits de glucogen muscular no s'esgoten. També és útil si veus que en una competició ja has arribat al límit recomanat de carbohidrats per hora o estàs notant molèsties digestives i en aquest moment no vols ingerir més líquid. Davant aquesta situació, simplement esbandeix la boca amb la beguda isotònica per seguir beneficiant dels efectes en el teu cervell i, quan hagin passat les molèsties, segueix hidratándote i consumint carbohidrats correctament.


Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×