La natació vs els problemes d'esquena

24 de març de 2015

  • Edgar Marcos Ramos

    Tècnic de Thalassa CEM Canovelles

  • Saps perquè és aconsellat practicar natació pels problemes d’esquena? Edgar Marcos, tècnic de Thalassa, Centre Esportiu Municipal de Canovelles et dóna les respostes en aquest article.

Tothom ha escoltat algun cop que la natació va bé pels problemes d’esquena, i és del tot cert, però coneixent sempre la patologia que té el practicant i els exercicis més adequats a realitzar a la piscina. Ara llancem una pregunta: algú sap perquè és aconsellat practicar natació pels problemes d’esquena? Doncs això us vull transmetre en aquest article.

Per una banda, l’aigua té una viscositat més elevada que l’aire pel que provoca que els moviments siguin més lents i que el moviment sigui constant en referència a la tensió muscular. L’acció muscular de la natació actua sobre la musculatura paravertebral, millorant la flexibilitat i el desenvolupament cardio – pulmonar. Això garantitza la seguretat i la prevenció de lesions, amb la conseqüent disminució de l’aparició de dolor. 

Per una altra banda, la temperatura i la pressió de l’aigua fa que el cos generi un equilibri de les forces tendinoses i musculars, facilitant així la recuperació de la simetria de l’esquena. També té molta importància en la regulació del to muscular ja que preveu, o inclús soluciona, contractures existents

A l’hora de nedar l’estil braça, cal dir que no és perjudicial per l’esquena, l’únic que hem de fer és nedar aquest estil només amb propulsió de braços. Amb l’anul·lació de l’acció de cames provoquem que les extremitats inferiors siguin a mode de llast i com a conseqüència, ofereix una tracció de tota la columna vertebral, facilitant la readaptació de les vertebres i així millorant la mobilitat i vascularització.

Per acabar explicarem una sèrie d’exercicis més adequats per cadascuna de les patologies més comunes que podem trobar:

--------------------------------------

Hiperlordosis cervical: 

- Crol amb el cap dins de l’aigua.
- Crol movent un braç i l’altre fix a la taula (punt mort).
- Esquena apropant la barbeta al pit.
- Esquena amb un braç i l’altre enganxat al pit.

--------------------------------------

 Hipercifosis dorsal:

- Crol amb el cap fora de l’aigua (evitant la hiperextensió cervical).
- Crol amb el cap dintre de l’aigua.
- Esquena amb la barbeta allunyada del pit.
- Esquena amb un braç i l’altre estirat al costat del cos.

--------------------------------------

 Hiperlordosis lumbar:

- Crol amb el cap dintre de l’aigua.
- Tots els exercicis d’esquena.
- Braça vertical (com hem esmentat anteriorment).

--------------------------------------

 Rectificació cervical:

- Crol amb el cap fora de l’aigua.
- Crol normal (respiració lateral).
- Esquena.
- Braça ( molt aconsellable).

--------------------------------------

 Rectificació lumbar:

- Crol amb el cap fora de l’aigua.
- Esquena.
- Braça.

--------------------------------------

Escoliosis patològica:

Qualsevol estil. Si a més pateix una altra patologia s’han de seguir les indicacions dels punts anteriors. 

--------------------------------------

 Escoliosis correctiva:

Qualsevol estil per treballar la simetria muscular.

--------------------------------------


Com a última observació, l’estil papallona està desaconsellat perquè produeix, sobretot,  hiperlordosis lumbar i lesions greus als maniguets rotadors de l’espatlla.



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×