La civada, excel·lent per guanyar massa muscular

FONT: cambiatufisico.com | 31 de març de 2016

  • La civada és un dels cereals més complets. És rica en proteïnes d'alt valor biològic, hidrat de carboni, greixos i un gran nombre de vitamines, minerals i oligoelements. Coneix més del que es pot converitr en un dels teus millors aliats!

La civada és un dels cereals més complets. Per les seves qualitats energètiques i nutritives ha estat la base de l'alimentació de pobles i civilitzacions coma els escocesa, irlandesa i alguns pobles de les muntanyes Asiàtiques.

La civada és rica en proteïnes d'alt valor biològic, hidrat de carboni, greixos i un gran nombre de vitamines, minerals i oligoelements.

Si vols més múscul, prendre civada per augmentar massa muscular és una bona alternativa. Pots incloure-la en el teu esmorzar, com pre-entrenament per a carregar-te d'energia abans d'entrenar i com a post-entrenament per reposar el glucogen que has gastat durant el teu entrenament.

La civada es pot convertir en un dels teus millors aliats per construir múscul, ja que és un aliment molt saludable que conté proteïnes, hidrats de carboni de digestió lenta i greixos bons. Reparteix en diferents moments del dia per aprofitar tots els seus beneficis.

Els nutrients de la civada

Proteïnes

Com més elevat és el nombre d'aminoàcids essencials presents en un aliment, més gran és el seu valor biològic; i la civada conté sis dels vuit aminoàcids imprescindibles per a la síntesi correcta de proteïnes.

La combinació de la civada amb diferents aliments vegetals, millora encara més la seva proporció d'aminoàcids, aproximant-la a la ideal per a l'organisme. Exemple: l'addició de llet o soja complementen perfectament la qualitat de la proteïna de la civada, amb tots els aminoàcids necessaris per a l'organisme, en aquest sentit, la civada és superior a altres cereals com a font de proteïnes.

Lípids

La civada és el cereal amb major percentatge de greix vegetal. El 65% és d'àcids grassos insaturats i el 35% d'àcid linoleic. Cent grams de flocs de civada cobreixen un terç de les nostres necessitats diàries d'àcids grassos essencials.

Hidrats de Carboni

La civada conté hidrats de carboni d'absorció lenta i de fàcil assimilació. Aquests proporcionen energia durant molt de temps després d'haver estat absorbits per l'aparell digestiu, evitant la sensació de fatiga i desmai que experimenta quan el cos reclama glucosa de nou (hipoglucèmia).

Vitamines, minerals i oligoelements

La civada conté aquests elements en concentracions òptimes, tant per curar com per prevenir.

100 g de civada contenen: 5 mg. de sodi, 400 mg. de potassi, 70mg. de calci, 430mg. de fòsfor, 140mg. de magnesi, 4 mg. de ferro, 0,47mg. de coure, 4 mg. de zinc, 0,56mg. de vitamina B1, 0,15mg. de vitamina B2, 1 mg. de vitamina B3 i 0,16mg. de vitamina B6. També 1,1mg. de vitamina E.

Fibra

A més d'aquests components essencials, la civada conté altres elements no tan importants des del punt de vista nutritiu, però necessaris per al bon funcionament intestinal.

Es tracta de substàncies insolubles que, ingerides amb l'alimentació, no s'absorbeixen a l'intestí. No obstant això, aquestes substàncies resulten d'una extraordinària importància per a la bona digestió. És el que normalment coneixem com a 'fibra'. La fibra augmenta el contingut de l'intestí, amb la qual cosa ajuda a prevenir com a eliminar el restrenyiment.

Font d'energia

Una altra de les característiques reconegudes de la civada és el seu valor com a font d'energia i vitalitat. Això fa que sigui l'aliment ideal per als que volen augmentar la seva capacitat energètica: els estudiants, les persones que es troben abatudes, sense forces, amb permanent sensació de son, sense il·lusió o amb estrès permanent.

Si és el que et passa, consumeix plats elaborats amb civada a partir d'ara, i veuràs com la teva capacitat energètica augmenta.

Composició per 100 grams:

  • Energia: 335 calories
  • Proteïnes: 12 grams
  • Hidrats de carboni: 60 grams (sense sucres simples)
  • Greixos: 7,1 grams (cardiosaludables)
  • Fibra: 6 grams
  • Calci: 79,6 mg
  • Ferro: 5,8 mg
  • Tiamina: 0,52 grams

La civada en pols

La civada en pols és un gran invent per a aquells que són incapaços de suportar la textura de la civada convencional. Aquest tipus de civada es pot barrejar amb llet i pràcticament es dissol, per la qual cosa facilita molt la seva ingesta.

És simplement que els grans es molen, de la mateixa manera que es molen altres grans com el blat per obtenir farina. Moltes vegades s'elimina el segó parcialment, pel que té una mica menys de fibra. També com queda compacta aporta més calories per porció.

  • ½ tassa aporta 90 calories
  • 3,3 grams de proteïna
  • 2 g de greix
  • 14.8 g de carbohidrats
  • 1.5 grams de fibra, i aproximadament 0.8 g de fibra soluble


Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×