L'estiu és la millor època per millorar els hàbits

FONT: CMD Sport | 01 d'agost de 2019

  • Segons la Societat Espanyola d'Endocrinologia i Nutrició (SEEN), s'estima que els espanyols engreixem de mitjana uns 3 kg cada estiu i la majoria de les vegades ja no els tornem a perdre. Però és possible aprofitar les vacances per millorar els nostres hàbits. La coach Natàlia Calvet ens ho explica.

L'estiu és l'època dels excessos, tots ens relaxem una mica més i posposem els nostres objectius fins al setembre. Pensem que estant de vacances tot val, però no és així. Quan arribi el setembre portarem tots els excessos que hem comès durant els mesos de calor en forma d'alguns quilos de greix de més.

Perquè això no ens passi, la coach i experta en hàbits saludables Natàlia Calvet proposa aprofitar aquesta estació que tant ens agrada per millorar les nostres rutines. Així arribarem a setembre sense haver engreixat i amb una rutina saludable que ja haurem integrat al nostre dia a dia.

D'acord amb la coach, hi ha 3 factors clau que ens ajudaran a incorporar aquests nous hàbits saludables: tenir una estratègia clara, canviar la mentalitat i donar-se un marge de flexibilitat.

COM MILLORAR ELS NOSTRES HÀBITS
Per aconseguir transformar els nostres hàbits aquest estiu és bàsic tenir una estratègia. La clau és fer-ho pas a pas, amb decisió i alegria. Fer un seguiment d'aquests nous hàbits i no saltar-nos-els dos dies seguits ens serà d'ajuda per a integrar-los.

L'experta ens recomana aprofitar que a l'estiu ens ve de gust menjar més lleuger per incorporar verdures i hortalisses en tots els àpats, inclòs l'esmorzar. També quan mengem en un restaurant.

Així mateix, aprofitant la gran quantitat de fruites delicioses de temporada, podem practicar l'hàbit de menjar fruita si ens ve de gust un snack, i així preparar tupper amb fruita tallada per portar a la platja i passar del gelat. Igualment, acostumar-nos a demanar fruita de postres als restaurants.

Segons Calvet una de les coses que més dificultats comporta a l'hora d'evitar les temptacions és sortir a prendre alguna cosa. "En aquestes ocasions optar per una refrescant aigua amb llimona, aigua amb gas o infusions o te amb gel és la millor opció. Ens refrescarà de veritat i ens mantindrà hidratats sense aportar-nos calories extra ".

Per ajudar-nos a estar actius Calvet proposa diversos trucs com portar una polsera compte passos i arribar a 10.000 cada dia, aprofitar els moments de platja i piscina per fer exercicis dins i fora de l'aigua, organitzar activitats dinàmiques amb la família i amics (gimcanes, partits de vòlei platja, patinar, bicicletes, excursions ...), fixar-nos 3-5 dies a la setmana per entrenar ...

Finalment, és important no oblidar el nostre descans. Encara que ens anem a dormir més tard, és important mantenir uns horaris de son regulars i canviar les pantalles de TV, mòbils i ordinador per converses a la fresca, llegir o escoltar música. "La llum blava que emeten les pantalles interfereixen en la qualitat del nostre son, és recomanable allunyar-se dels aparells electrònics com a mínim 30 minuts abans d'anar a dormir" ens explica Calvet.

MENTALITAT
Segons Calvet, a més de tenir una estratègia, hem de treballar en la nostra mentalitat. A l'estiu es dóna un fenomen molt estès que ella diu "de perduts al riu" que significa pensar "estic de vacances, ja faré dieta al setembre, per tant aprofito al màxim". I així, ens deixem portar per la gratificació immediata que ens ofereixen els gelats, les patates fregides, la cervesa, les grans tiberis o estar estirats a l'hamaca el 100% del temps, oblidant completament els nostres objectius a llarg termini.

D'acord amb Natàlia Calvet "és important adonar-nos que per gaudir no cal sucumbir a tots i cada un dels aliments poc saludables que ens envolten (que són molts); menjant sa també es gaudeix i a més li donem al nostre cos el que requereix ".

Com diu l'experta, el millor de l'estiu no és menjar aquests productes (que perjudiquen la nostra salut i benestar i més són addictius), ni estar tot el dia sense moure'ns. El millor de l'estiu són les companyies les experiències i les nostres vivències i aventures. "És essencial centrar-se en això i no en el menjar", apunta Natàlia Calvet.

D'altra banda, considerant l'entorn en què vivim, on aquests productes insans estan al nostre abast les vint hores al dia ia més també se'ns empeny a no moure'ns i a no dormir prou, hem de donar-nos un marge de flexibilitat.

L'ESTRATÈGIA 90/10
"Portar una vida sana, ha de ser per sempre. Per fer-ho sostenible i tenint en compte que l'ambient que ens envolta, utilitzar l'estratègia 90/10 és essencial. Fes-ho bé el 90% del temps i dóna't el 10% de marge per menjar aquestes coses no tan saludables però que t'agraden (gelats, cervesa ...) o per estar-te un dia sencer estirada a la platja ", comenta la coach experta en hàbits saludables .

L'experta ens recorda "Hem d'adquirir uns hàbits saludables que gaudim i ens durin per sempre i durant tot l'any. És molt important que aprenguem a menjar, a moure'ns, a descansar i a gestionar les nostres emocions d'una manera que optimitzi la nostra salut i ens ajudi a sentir-nos fantàstics, sans i feliços. L'estiu és un moment genial per començar a fer canvis. "

Queda clar llavors que podem aconseguir millorar els nostres hàbits a l'estiu al mateix temps que ho gaudim plenament. Només cal la mentalitat apropiada, el punt de flexibilitat necessari i les estratègies adequades.



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×