Iniciar-se al running

13 de maig de 2015

  • Leo Garcia Espallargas

    Monitor de fitness i musculació. Entrenador personal. Tècnic en dietètica i nutrició

  • El córrer està de moda, vagis a on vagis sempre trobes gent practicant running. Aquest “ boom “ per córrer ha portat a una massificació de curses populars cada setmana, com també a revolucionar l’equipació del corredor( roba, bambes, rellotges, ulleres...). Però es molt important iniciar-se al running amb una base de preparació per evitar possibles lesions.

Entrenar, menjar i descansar, són els tres pilars de qualsevol esport.

En el cas del running per a gent que s’inicia, dos o tres dies per setmana seran suficients (per exemple dilluns, dimecres i divendres) i amb un màxim de 30’ molt suau serà mes que suficient.

També es molt  important el treball de força ja sigui en un gimnàs o a l’aire lliure( pujades, escales...). Tampoc s'han d'oblidar els exercicis de tècnica de carrera, els quals faran que milloris la teva forma de córrer. I sobretot acostumar-se a fer els estiraments finals que ajudaran a la recuperació.

Quan parlo de menjar no em refereixo a seguir una dieta, però si a canviar hàbits o a millorar-los: fer cinc àpats al dia, beure entre 1,5 i 2 litres d’aigua, menjar pasta i llegums de dos a tres dies per setmana, no oblidar-se de menjar fruita i verdura, rebaixar el consum de carn vermella i menjar més carn blanca( pavo, pollastre,conill), com també augmentar el consum de peix. Molt important reduir el consum de sucre i sal, com també l’alcohol.

Aquests hàbits seran molt importants pel corredor, però sobretot per aquells corredors que tinguin sobrepès. Cal vigilar especialment en casos amb excés de pes, donat que poden acabar produïnt lesions com ara la fascitis plantar o la periostitis, i a la llarga tenir problemes a les articulacions.

El descans serà molt important per assimilar l’entrenament realitzat i evitar possibles lesions.

 

Com a entrenador personal i practicant d’atletisme recomano que la persona que s’inicia en el món del running  i de les curses populars es deixi assessorar i que es facin un reconeixement mèdic per evitar problemes majors.

Molta sort i...run run running!!!



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×