Gimnàs: Els 6 beneficis pels corredors

FONT: Runfitners. Sebastián Pérez Lera | 18 de gener de 2016

  • Si ets dels que a més de córrer no poden deixar d'anar al gimnàs, vas per bon camí; si ets dels que l'odien i ni tan sols pensen en trepitjar-ne un, a continuació t'expliquem sis beneficis que obtindries si ho féssis.

1. ÉS EL LLOC PERFECTE PER FER ENTRENAMENT CREUAT.
L'entrenament creuat, és la realització d'activitats físiques que acompanyen el pla d'entrenament d'un corredor i que presenten estímuls diferents als del running (treballen altres músculs o ho fan d'una altra manera o intensitat).

L'entrenament creuat més utilitzat per corredors sol ser: la bicicleta, la natació, l'el·líptica o fins i tot l'aqua running.

Els principals beneficis de l'entrenament creuat són evitar l'impacte de la carrera disminuint així el risc de lesió; millorar factors de rendiment, com ara la força o l'economia de cursa; i oferir nous, motivadors i diferents estímuls que fugin de la monotonia.

Entre els diferents equipaments que sol haver en un gimnàs, no falten la bicicleta fixa, la cinta per córrer i l'el·líptica. Poder triar entre aquests aparells i altres tantes alternatives existents, és una eina molt útil per a un corredor que es pren seriosament la seva salut i rendiment.

2. ÉS UN BON LLOC PER ESTIRAR
Els estiraments solen ser odiats o oblidats pels corredors. "Són avorrits", "em fan mal", "no serveixen de res", "estiro dos minuts i ja estic llest" són només algunes de les frases que se solen escoltar entre corredors.

Un altre dels grans motius pels quals els estiraments són oblidats després de córrer, sol ser la creença que no formen part de l'entrenament. No obstant això, els estiraments són la forma perfecta d'acabar un entrenament i fer-ho al gimnàs et dóna una solució perfecta.

Comptar amb un bon matalàs per estar còmode, bon espai, diferents bancs (amb diferents alçades) i alguns accessoris (com una cinta), poden ajudar-te a fer bons estiraments.

Per això, si tens la teva quota al dia del gimnàs i queda a prop de casa teva o el lloc on entrenes, et recomanem que més enllà de l'entrenament que vagis a fer-hi, després de córrer hi facis els estiraments.

3. MOTIVACIÓ.
Per a molts corredors és fàcil sortir a córrer tots els dies, però molt difícil tenir constància a l'hora d'entrenar les seves cames, abdominals i la resta del seu cos.

Anar a un gimnàs sempre és més motivador, facilita entrenar en companyia i convida a entrenar més dur.

4. EQUIPAMENT.
Un altre dels beneficis d'anar a un gimnàs és la gran varietat d'equipament de la que sols disposar. Manuelles, barres, cinta, elíptica, escalador, bandes elàstiques, cordes, peses russes, són només algunes de les opcions que tindràs per entrenar.

Tots aquests accessoris et serviran per entrenar cadascuna de les parts del cos. Aprofita-les. 

5. PERFECTE PER A L'ENTRENAMENT DE FORÇA.
Tot i que l'entrenament de força és vital per als corredors, és un dels aspectes més oblidats per la majoria d'ells.

L'entrenament de força no vol dir entrenar per hipertrofiar els músculs (augmentar la seva grandària), sinó convertir-los en músculs poderosos que puguin suportar les exigències del running.

L'entrenament de força, té molts beneficis per als corredors en general, però destaca la possibilitat d'augmentar el rendiment i prevenir lesions.

Una de les formes efectives de millorar la teva força és amb exercicis i càrregues d'elevat pes i poques repeticions. Lamentablement, sol ser difícil tenir a casa teva suficients elements per generar un estímul elevat a la càrrega.

Així, hi ha corredors que malgrat ser molt prims, superen fàcilment la càrrega de 80 quilos en una esquat amb barra. Difícilment tindràs a casa 80 quilos i una barra apropiada per suportar aquest pes.


6. NO HI HA EXCUSES DE MAL TEMPS.
En alguns casos el mal temps és una excusa per saltar-se un entrenament, en altres casos és una realitat (hi ha vegades en què resulta realment perillós entrenar fora).

S-i vas al gimnàs, aquest problema no existeix, estàs en un lloc tancat on no hauries ni patir fred, calor, o mullar-te amb la pluja.



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×