Exercicis per reduir la retenció de líquids

FONT: Fernando Orpinell, autor del llibre “Tu entrenador Personal”. Instructor de Pilates i entrenador personal. | 05 de maig de 2015

  • Et sents inflada? Has guanyat algun quilo de més i no hi ha manera de treure-te'l? Pot ser que la retenció de líquids en sigui la culpable i fa que et sentis inflada, sobretot en cames, abdomen o mans. Hi ha solucions per això, no et preocupis. L'exercici físic t'ajudarà.

Les causes poden ser moltes: desajustos hormonals - els propis de la regla per exemple-, el sedentarisme, l'excés de consum de sodi - com ara la sal refinada o d'altres amaniments- o fins i tot l'estrès. Cal tenir en compte que també hi ha causes orgàniques o funcionals i aquestes han de ser tractades per un especialista: errors en algun òrgan vital, trastorns hormonals o circulatoris, prendre certs medicaments -com ara la cortisona-. A més, acte-medicar amb diürètics o medicaments no és el més aconsellable.

La retenció de líquids és la recollida de líquid extracel·lular en el nostre organisme. Al contrari del que molts pensen en aquestes situacions, beure dos litres d'aigua al dia si és recomanable i molt beneficiós.

Per reduir els efectes indesitjables de la retenció de líquids és ideal fer exercici regularment. Entrenar ajuda a la circulació ia "regular" el teu metabolisme. Alguns tips que poden ajudar-te:

Mou les cames: ja sigui en activitats dirigides, usant la bicicleta, sortir a caminar o una partida de pàdel.

- Exercicis de força
: no tinguis por d'agafar les peses Exercicis com les esquat o treballs específics del tren superior ajuden a "encendre" el teu metabolisme, a més d'enfortir la teva musculatura i cremar calories.

- Nedar: la natació és un exercici excel·lent en aquests casos a causa de la posició horitzontal que adoptem, la pressió de l'aigua i el treball integral del cos.

- Realitza estiraments en acabar els teus entrenaments. Pots elevar les cames quan estiguis estirant. És per una qüestió de gravetat que la retenció de líquids es fa més patent en les teves cames. Deixar-les en alt mentre estires pot ajudar-te.

- Controla la teva dieta: menja saludable, ingereix fruites i verdures. Evita els refinats.

- Utilitza poca sal i que aquesta sigui marina i ecològica, mai refinada.


En definitiva es tracta d'introduir petits canvis en els teus hàbits quotidians. Si millores la teva dieta, si fas exercici regularment no només et veuràs millor; et sentiràs vital, enèrgica i completa.



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×