Evita guanyar pes aquestes festes

FONT: Marc Cornet. CMD Sport | 29 de desembre de 2016

  • Menjars copiosos, compromisos, les festes de Nadal són una prova de foc per mantenir el pes i seguir amb la nostra rutina d'entrenament.

Estem en plenes festes nadalenques. Una època de l'any en la qual en la nostra agenda laboral i familiar apareixen importants àpats. I el temps per fer exercici físic pot arribar, conseqüentment, a disminuir arran d'aquests compromisos. El nostre cos és molt intel·ligent, però no podem fer un kit-kat i trencar amb tots els bons hàbits que portem a la nostra esquena durant la resta de l'any per després haver de fer creu i ratlla. Per saber què hem de fer, hem contactat amb la nutricionista de blua de Sanitas, Eva Maria Baptista.

En primer lloc, el més important "és mantenir els hàbits d'alimentació". Si som corredors acostumats a menjar un determinat tipus d'aliments cal que, "en la mesura del possible, i sabem que és difícil, mantinguem aquesta tendència".

I, abans d'entrar a fons en la qüestió, l'experta Eva Maria Baptista ja ens ofereix una fórmula màgica particular: "la compensació entre els excessos i la moderació és un dels secrets per mantenir el pes" durant aquestes Festes. Així mateix, aquest manteniment del nostre pes permetrà que el nostre rendiment esportiu no es vegi afectat.

Torró, massapans, bombons ... Durant les pròximes setmanes, és gairebé impossible no consumir aliments que amb un alt contingut de sucres i greixos. Cal minimitzar la ingesta d'aquest tipus de productes que siguin "aliments processats, amb sucres i greixos vegetals de mala qualitat, així com l'alcohol".

I aquí van 8 consells concrets de la nutricionista blua de Sanitas per a conviure millor aquestes properes dates.

1. Fer exercici de bon matí. El nostre cos està acostumat a un ritme concret, amb una sèrie de càrregues físiques específiques. Un bon consell, en paraules de Baptista, és "començar el dia amb 45 minuts d'esport". Aquest entrenament matinal té dos efectes concrets: "ajudarà a contrarestar els excessos nadalencs i més reduirà la sensació de gana, ja que l'esport, i el córrer, combat l'ansietat".

2. Cal menjar 5 vegades al dia. Aquesta és una recomanació vàlida per a tot l'any, però potser encara més per aquestes dates. "Encara que soni contradictori, és una estratègia per evitar els afartaments", afirma Eva Maria Baptista. Si actuem d'aquesta manera, "arribarem als sopars nadalencs sense sensació de fam" i de voler-nos menjar tot el menjar que hi hagi sobre la taula -que sol ser molta.

3. Cal mastegar a poc a poc. I és que "menjar ràpid, significa menjar més". I aquí no ens convé ser ràpids, ja que no portem la sabatilles posades. En aquest sentit, "mastegar amb calma cada mos evita les grans tiberis i ens ajudarà a evitar empatxos".

4. Carn o peix? Aquesta és una de les qüestions que pot anar de la mà dels nostres dubtes a l'hora de menjar o de preparar alguns dels plats nadalencs. Segons la nutricionista, hauríem de "prioritzar el peix per així consumir menys carn vermella, tan típica a casa nostra". Tal com ja hem comentat amb anterioritat, "cal evitar ingerir àpats amb excessives greixos i massa condimentats".

5. Podem menjar torró, però amb moderació. Un excés de sucre és perjudicial per a poder mantenir el nostre pes ideal i seguir tenint un bon rendiment quan sortim a córrer. Si pesem més, lògicament, serem més lents. Aquesta lentitud es pot agreujar, en aquest cas. A més, "la ingesta d'aliments amb alt nivell de sucres no només és perjudicial per a la nostra relació amb la bàscula, sinó que també ho és per a la nostra salut general i bucodental".

6. La hidratació, clau. Aquest factor és nuclear per al nostre rendiment esportiu. Cal beure aigua, estar ben hidratat per poder sortir a fer exercici i oferir el nostre màxim potencial. Durant els àpats o sopars nadalencs, els excessos d'alcohol poden afectar-nos negativament. "Si cal brindar per l'arribada de les Festes i l'Any Nou, podem fer-ho amb moderació. L'alcohol és una important font de calories, pel que si no volem engreixar, el nostre millor aliat serà l'aigua ", sentencia Baptista.

7. L'equilibri. El comentàvem al principi d'aquest article, "el secret de l'èxit és la compensació". És possible "gaudir dels sopars i dinars si després d'elles moderem la nostra alimentació". Això és, un exemple concret: Després del dinar de Cap d'Any, la nutricionista consultada aconsella "menjar verdures i fruita que ens ajudin a compensar els excessos".

8. La bàscula, la prova del cotó. Durant tot l'any, hem de mantenir el nostre pes a ratlla. Coneixem quina és la nostra línia i, per tant, som conscients que no hem de sobrepassar-la. Durant els propers dies, "no cal obsessionar-se amb el pes, però tampoc és convenient perdre-ho de vista", avisa Eva Maria Baptista. En aquest sentit, ens assessora de com hem de procedir: "Hem de pesar-nos un parell de vegades per setmana i el resultat de la bàscula ens donarà una pista de com d'exigent hem de ser nosaltres mateixos en la próxim



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×