És millor l'elíptica o la cinta de córrer?

FONT: Mundo Fitness. Steven Essink | 15 d'octubre de 2015

  • Tots tenim clar que el cardio és important a l'hora de fer exercici i sobretot si l'objectiu és la pèrdua de pes. Però un gran dubte per a molts de nosaltres a l'hora de començar amb aquest procés és, com ho aconsegueixo? quin tipus de màquina és millor?

Si preguntem a la majoria de persones que entrenen quines són les seves màquines de cardio favorites, segurament les dues més pronunciades serien la cinta de córrer i l'el·líptica.

A continuació us detallem els pros i contres de cadascuna d'elles perquè pugueu triar l'opció que millor vagi amb vosaltres o amb els vostres objectius.

CINTA DE CÓRRER

En primer lloc, quan parlem d'aquesta màquina hem d'admetre que ofereix un "paquet" de múltiples exercicis, es pot caminar, trotar, córrer o fer esprints, pel que és increïble.

Pros:

  • En tenir l'opció de tants exercicis, la converteix en una opció per poder fer diversos tipus d'entrenaments diferents.
  • La possibilitat d'ajustar la inclinació fa que el teu entrenament es pugui tornar més dur o exigent.
  • A causa de que els teus peus no romanen plantats tot el temps, es cremen més calories en comparació amb l'el·líptica.
  • Milloraràs les teves habilitats de resistència.


Contres:

  • Les teves articulacions pateixen més amb la cinta de córrer que amb la eliptica, sobretot els genolls.
  • No utilitzes la part superior del teu cos, mentre que amb l'el·líptica si.
  • Pel que fa al manteniment, una cinta de córrer requereix un major manteniment que l'el·líptica.

EL·LÍPTICA

Pros:

  • Les articulacions pateixen un menor impacte. Genolls, articulacions, malucs i en general les articulacions estaran més sanes.
  • Inclou activitat a la part superior del cos, gràcies a l'adherència de les teves mans. En realitat no només mous els braços, sinó que també treballes espatlles i esquena.
  • Moviments múltiples, pots utilitzar l'el·líptica al revés, amb el pedaleig cap enrere. Treballant així els músculs del panxell.
  • No hi ha possibilitat de lesionar-se, és una màquina segura, on es realitzen moviments fixos.
  • Les el·líptiques ocupen menys espai que la cinta de córrer.


Contres:

  • El moviment d'aquesta màquina és fix, pot augmentar la resistència, però el moviment es manté de la mateixa manera. És per això que és més fàcil augmentar el ritme cardíac a la cinta.
  • És per això que l'el·líptica és una mica menys eficaç que la cinta de córrer a l'hora de cremar calories.

Basant-nos en el que s'ha explicat anteriorment, es pot concloure que l'entrenament òptim seria utilitzar la cinta de córrer en aquells dies en què només facis cardio i l'el·líptica justament després de fer una sessió d'entrenament de força.

Però el més important és que et sentis bé amb la màquina que utilitzis. Si tens preferència per alguna de les dues, no ho dubtis, fes el teu entrenament en aquesta, el més important és que entrenis de la forma més agradable possible.



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×