Entrenar amb pes excessiu

FONT: Vitónica. Delgado | 20 de novembre de 2019

  • Un dels errors més comuns que es cometen al gimnàs fer una càrrega de pes excessiva a l'hora de realitzar els exercicis. 

A l'hora d'entrenar al gimnàs, hi ha un error que està per sobre de tots, i que sol ser el pare dels altres errors, és la utilització d'una càrrega excessiva a l'hora de realitzar els diferents exercicis que portarem a terme.

És molt important primar la qualitat abans que la quantitat. Una cosa semblant passa amb el pes o la càrrega. Ha de ser una cosa secundària a l'hora i buscar una sèrie de resultats en els entrenaments que portarem a terme. Malgrat tot, és un punt que moltes persones segueixen creient onamental.

Importància de la càrrega en fer exercici
Abans de res, és important que aclarim la importància que té la càrrega a l'hora de dur a terme un exercici. La càrrega, com tots sabem, és una resistència que els músculs han de vèncer per poder realitzar un moviment. Mitjançant aquest venciment de la càrrega es genera una tensió muscular que derivarà en un estrès que serà l'artífex del creixement muscular.

Aquest procés, resumit en unes poques línies, és el que es produeix quan sotmetem als nostres músculs a aixecar una càrrega en fer un determinat moviment. És cert que la càrrega és important, però no és l'únic factor necessari per treballar els músculs de manera adequada, ja que la tècnica i el moviment són encara més importants.

La càrrega és necessària per augmentar el volum muscular, però abans d'ella, cal que realitzem correctament cada un dels moviments per incidir de la manera adequada en els músculs.

Cada exercici que portarem a terme està pensat per incidir en una determinada part del nostre cos. Sobretot en un grup muscular específic. Però per a la seva realització ha una sèrie de normes de moviment, que les marca el nostre propi cos i la naturalesa mateixa dels músculs que treballarem.

Per aquest motiu el moviment a realitzar és sempre el més important, ja que cada tracció que s'executa amb els músculs, articulacions i tendons, activarà d'una manera o altra els grups musculars. Per això cada tipus d'unió, cada moviment, cada angle... farà que la incidència i l'activació en una zona o una altra sigui diferents.

El moviment en si mateix activarà la fibres musculars, i sobretot la velocitat i el ritme de l'activitat que portarem a terme seran els que ens ajudin en gran mesura a exercitar els músculs. Per aquest motiu, la correcta execució és molt més important que la càrrega en si mateixa.

COM ACTUA EL NOSTRE COS QUAN FEM SERVIR MÉS CÀRREGA DE LA DEGUDA
Tot i fer aquesta afirmació, La càrrega segueix sent un dels principals errors que cometem. La gran majoria de nosaltres primem aquest punt abans que una correcta execució de la rutina. Precisament aquest abús de la càrrega, és el que fa que l'execució no sigui la correcta.

Perquè coneguem més a fons aquest error, cal que expliquem com reacciona el nostre cos quan entrenem amb una càrrega molt elevada. Sobretot, un indicador que ens ha de cridar enormement l'atenció és adoptar postures incorrectes en què tendim a arquejar l'esquena, avançar les espatlles o realitzar girs que ens són els habituals.

Adoptar postures forçades i antinaturals, utilitzar altres músculs i no només els treballats ... Són alguns dels punts que indicaran que estem fent servir més càrrega de la deguda

L'excés de càrrega sempre fa que entrin en joc altres grups musculars, i és que quan el grup que estem treballant no és capaç de respondre a la càrrega per si sol, tendim a activar altres músculs. Per a això, succeeix el que hem descrit abans, que adoptem postures forçades que a la llarga poden passar-nos factura.

Aquestes postures forçades són les que es coneixen com vicis posturals. Moltes persones les tenen a les sales d'entrenament, i el pitjor de tot és que en la gran majoria d'aquests casos no es detecta com una cosa mal feta, sinó que es normalitza. Per això l'excés de càrrega és un llast que hem de deixar anar a poc a poc, per començar a entrenar adequadament.

CONSEQÜÈNCIES DE L'EXCÉS DE CÀRREGA A L'ENTRENAR
Aquests mals hàbits que podem anar adquirint a poc a poc tindran una sèrie de conseqüències. En primer lloc, faran que no entrenem els músculs com cal. En contra del que pensem, utilitzar més càrrega de l'adequada no serà el millor per a nosaltres perquè serà una cosa contraproduent. Mai el treball i la concentració muscular serà l'adequada.

A més, correm el risc de sobrecarregar la part treballada, en no executar el moviment de la manera correcta. En no treballar de la manera adequada o saturant massa els músculs i els tendons, només aconseguirem un menor rendiment i amb això un desenvolupament molt més petit de l'esperat.

Sobrecàrregues musculars, mala execució dels exercicis ... són alguns dels efectes que tindrà en nosaltres l'ús de càrregues excessives a l'entrenar.

Per tot això l'excés de càrrega no és gens necessari per entrenar d'una manera adequada. Però compte, hi ha molts motius pels quals vam començar a utilitzar més càrrega de l'adequada. Per això anem a detenir-nos en alguns punts a tenir en compte sobre això per detectar-lo i acabar amb això.

EL PROBLEMA D'INTENTAR AVANÇAR MOLT I USAR MÉS CÀRREGA DE L'ADEQUADA

Encara que no ho creiem, l'excés de càrrega és un problema que no només succeeix quan som principiants. Aquesta fallada pot estar present en qualsevol moment del nostre procés d'entrenament. En la majoria dels casos ve donat per l'ànsia i la impaciència que tenim per créixer i augmentar de volum ràpidament.

També, sobretot en la gent que comença a entrenar, es produeix un problema que hem d'evitar, i és que tendim a imitar o a prendre com a referència a les persones que porten més temps entrenant o que tenen més experiència. Això fa que intentin copiar, no només les seves tècniques, sinó també les càrregues que s'utilitzen en cada moment.

Imitar les persones més veteranes al gimnàs és un dels errors que solen cometre els principiants i que pot fer que caiguem en l'error d'utilitzar càrregues massa elevades.

Aquesta imitació no ha de produir-se, sí que ens pot servir per aprendre tècniques i exercicis, així com l'execució dels mateixos, però no hem de copiar les càrregues, i molt menys comparar-nos amb els més veterans. Abans de res cal que siguem capaços de conèixer el nostre cos i les seves capacitats, i l'excés de càrrega mai ens ajudarà a millorar aquestes capacitats.

Com hem dit abans, l'excés de càrrega és el principi de tots els mals del gimnàs i dels errors que cometem a l'entrenar. Utilitzar molta càrrega farà que no realitzem bé els exercicis ni els moviments que els acompanyaran. Per això cal que siguem conscients d'això per evitar córrer riscos i fer-nos mal.

ALGUNS CONSELLS PER EVITAR UTILITZAR CÀRREGUES ELEVADES

Per evitar que això passi, l'ideal és evitar les presses i no intentar córrer en cap moment. L'entrenament i el progrés que aconseguirem és qüestió de perseverança i constància. Per això és fonamental deixar de banda la càrrega i decantar-nos per aprendre a fer bé els exercicis i els moviments necessaris per a realitzar-los correctament.

Una recomanació, sobretot per als principiants que mai han practicat esport, és que comencin a poc a poc amb exercicis dinàmics. Al que ens referim és a entrenar amb el nostre propi pes, sense utilitzar càrregues, per d'aquesta manera aprendre a fer els exercicis i els moviments adequats per a cada rutina.

Començar a poc a poc amb exercicis dinàmics sense càrregues, és el més important per aprendre a fer els exercicis i evitar que l'excés de càrrega ens passi factura

És ideal anar guanyant poc a poc confiança, destresa i força a l'hora d'executar cada rutina d'entrenament. D'aquesta manera, el que aconseguirem, i veurem que el propi cos ens ho demanarà, és utilitzar més càrrega. Sempre tenint en compte la correcta posició de cada part del cos i el correcte moviment en cada exercici.

Amb aquests punts és important que tinguem això en compte per així evitar aquest error. Com hem dit, és la font de molts altres que es produeixen en els entrenaments. Si solucionem aquest error, segurament aconseguirem evolucionar molt millor i aconseguir d'aquesta manera millors resultats poc a poc.



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×