Entrenament funcional. Què és? Pros i contres

FONT: BodyTech | 11 de desembre de 2019

  • Un tipus d'entrenament fonamentat en la biomecànica natural de el cos humà, que utilitza moviments que involucren la gran majoria del cos

Una de les modes actuals en el món fitness és l'entrenament funcional, un tipus d'entrenament fonamentat en la biomecànica natural de el cos humà, que es compon de moviments complexos i multi-articulars que treballen les zones superiors, inferiors i centrals (core) de l' cos en cada exercici i durant sessions curtes de 30-45 minuts.

Per contemplar moviments que involucren gran majoria de el cos, la despesa calòrica i l'esgotament cardiovascular és més gran, per això no s'ha de practicar per més de 60 minuts.

Aquesta classe busca exercitar a cada practicant de manera global, treballant àrees del cos que garanteixen un millor funcionament, així com un major rendiment físic a l'enfortir de manera proporcional l'equilibri, la coordinació, la percepció de l'espai i una estimulació muscular més general. 

Encara que sovint es parla d'ell com un conjunt d'exercicis funcionals de moviments quotidians, és molt més que això. L'entrenament funcional es basa en la preparació del cos de manera integral per millorar la capacitat de reacció i sortir-se'n de la manera més òptima en qualsevol situació, incloent qualsevol entorn esportiu i sempre tenint en compte les característiques físiques, zones fortes del cos, objectius i estil de vida.

Entre els beneficis d'aquesta modalitat d'entrenament, trobem:

  • Millora de la mobilitat corporal enfortint els músculs i les articulacions.
  • Treballa músculs secundaris i adjacents que normalment no s'entrenen en rutines convencionals amb màquines.
  • Millor rendiment cardiovascular.
  • Ajuda a mantenir la massa muscular.
  • Millora habilitats motrius com agilitat, coordinació i equilibri.
  • Un major despesa calòrica, el que afavoreix la disminució de greix. Això es dóna perquè utilitza grans zones de el cos per mitjà de moviments.
  • A l'utilitzar exercicis de rotació a la zona mitjana i core, brinda millor postura corporal i força abdominal.
  • Donat que utilitza diferents objectes i moviments, fa que l'entrenament sigui lúdic i divertit. També es pot realitzar en grup, afavorint així la integració entre els participants i millorar habilitats de socialització.

No obstant això, cal tenir present un parell de punts que poden ser desfavorables a l'hora de practicar l'entrenament funcional.

  • Com l'activitat física és més gran que en l'entrenament convencional per la complexitat dels moviments i la quantitat de músculs del cos involucrats, el desgast és molt més gran. Per aquest motiu, el risc de lesió és més gran, ja que és molt fàcil involucrar músculs i zones del cos que no haurien d'involucrar-se.
  • Un altre punt a considerar és la contracció muscular, ja que amb l'entrenament funcional és molt menor a causa de que la tensió la aguanten diverses parts del grup muscular en lloc d'una àrea específica. Per això, el creixement no serà tan ràpid en una determinada zona com ho és amb els entrenaments més convencionals de musculació amb màquines.


Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×