Els beneficis de fer planxes

FONT: Mujer Hoy. Tamara Izquierdo. | 25 de setembre de 2019

  • Les planxes són un dels exercicis més complets que existeixen, i obtindràs magnífics resultats. Vols conèixer els beneficis d'incorporar-les al teu dia a dia?

Sembla un exercici senzill, fins i tot pot semblar a la vista més fàcil de fer una flexió de cames, però en realitat és molt intens i amb ell treballaràs diversos grups de músculs simultàniament enfortint el core. Després de llegir aquest article faràs de les planxes de la teva rutina d'entrenament amb una altra visió ja que tenen molts més beneficis saludables del que pensaves i ara ho veuràs.

Realment arribar a la postura de planxa és senzill, sí, però si ja has fet planxes abans sabràs que la dificultat està en mantenir la postura. A més d'existir nombroses variacions per augmentar la intensitat i treballar diferents àrees, la planxa clàssica és un dels exercicis més complets que pots fer a la teva rutina d'entrenament per mantenir una forma física immillorable.

Abdomen tonificat
És un exercici formidable per enfortir el core. Fer planxes et va a ajudar a desenvolupar els músculs interns de l'abdomen o transversals i altres músculs de la zona abdominal.

Una planxa clàssica sobre avantbraços o mans requerirà més treball muscular que qualsevol altre exercici per treballar el core, sent ideal per augmentar la força i la resistència, a més de l'estabilitat.

Milloren l'equilibri
A l'enfortir el core també vas a millorar l'equilibri ja que les planxes sostenen la postura neutral de la columna vertebral. Per a realitzar de forma correcta una planxa el que va a fer que mantingui la postura recta és sostenir ferma l'abdomen treballant els músculs que faran que puguis aconseguir en el teu dia a dia una postura més adequada.

Les variacions de la planxa clàssica com les planxes amb elevació de cama són especialment beneficioses a l'hora de millorar l'equilibri.

Treballen la flexibilitat
Quan millores la força abdominal augmenta la flexibilitat dels músculs de la part posterior del cos. S'estira la musculatura de la zona de les espatlles i escàpules, isquiotibials i els dits dels peus que serveixen de suport durant l'exercici.

Amb variacions de la planxa clàssica com planxes laterals, amb aixecament de cama o combinació d'exercicis amb salt s'estiren també altres grups de músculs, abductors, tríceps, quàdriceps ... augmentant la flexibilitat de diversos grups musculars amb un senzill exercici.

Redueixen els dolors d'esquena
En mantenir una postura neutra vasculando la pelvis, s'elimina la curvatura de l'esquena i es redueixen els dolors que pugui patir la zona baixa, en enfortir tota la musculatura posterior.

També està demostrat que en augmentar la resistència també millorarà el rendiment esportiu. Quant de temps ets capaç de mantenir una planxa?

COM FER UNA PLANXA CLÀSSICA
Per realitzar l'exercici primer tomba't cap per avall i col·loca els colzes recolzats a terra sota de les espatlles (o bé les mans si vols). Dóna suport a terra amb les puntes dels peus i eleva el cos cap amunt deixant-lo recte, com una taula, amb la pelvis vasculada i mira a terra sense aixecar el cap, el coll ha de quedar en línia amb l'esquena. Mantingues l'abdomen, les cuixes i les natges contrets.

Si és la primera vegada pots mantenir la planxa de 20 a 30 segons, donant suport amb els genolls si cal i, quan vagis adquirint més força podràs anar augmentant el temps.



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×