Els 10 manaments de la pèrdua de pes

FONT: Runner's World. Yolanda Vázquez-Mazariego | 13 de novembre de 2015

  • Si ets runner, o vols començar a córrer, descubreix com perdre pes sense deixar de menjar i, per descomptat, sense deixar de córrer.

1. Especialista en amanides
L'estiu és l'època perfecta per a les amanides, però no et deixis portar per la rutina i oblida't de l'enciam. Tots els grups d'aliments es poden presentar com una amanida. Has de seguir menjant de tot a l'estiu. L'amanida és una altra forma de gaudir de les llegums a l'estiu, prova a coure mongetes, cigrons, soja o llenties i afegir-les fredes a l'amanida per gaudir de la seva riquesa en fibra, proteïna vegetal i hidrats de carboni, sense passar calor.

2. No t'oblidis l'esmorzar
Amb la calor o amb les sortides nocturnes és fàcil sortir de casa sense esmorzar, però recorda que tots els estudis mèdics demostren que les persones que esmorzen bé cada dia tenen menys probabilitats de guanyar quilos amb els anys i mengen menys al llarg del dia. Si et costa esmorzar, fes-te batuts de fruita amb iogurt i guarda'ls a la nevera per tenir-los fresquets quan t'aixeques.

3. Procura omplir-te sense inflar-te
A l'estiu les digestions són més lentes i pesades, pel que procura fer àpats lleugers en forma de sopes fredes, gaspatxos, amanides, fruites fresques, vegetals crus, etc.

4. No t'oblidis de la hidratació
La majoria dels aliments de temporada estival, com síndries, melons, tomàquets, raïm, etc. són molt rics en aigua i potassi que t'ajuden a mantenir la hidratació i reposar les pèrdues d'aigua i sals que es produeixen en suar més quan corres a altes temperatures.

5. Afegeix greix de forma sana
L'oli d'oliva verge extra és l'amaniment perfecte per donar sabor i salut als plats frescos d'estiu. Un rajolí lleuger no només no perjudica la teva dieta, també t'ajuda a evitar lesions al córrer i manté el teu cor en forma.

6. Aprimar no és igual a desnutrició
No pots viure de fruita, amanida i iogurt, no utilitzis l'estiu com una excusa per passar gana. Recorda que no pots eliminar grups d'aliments i que en el menú de cada dia ha d'haver hidrats de carboni, proteïnes, greixos, aigua, fibra, vitamines i minerals en proporcions equilibrades.

7. Oblida't de les begudes carbonatades i dolços
No hi ha millor beguda per a un esportista que l'aigua, especialment si vols aprimar. Oblida't de refrescs light i combinacions alcohòliques si vols lluir tipus. De tant en tant et pots permetre una copa de vi negre o una cervesa amb els amics, però no abusis de les calories líquides ni tan sols de les begudes isotòniques o energètiques per a corredors perquè són trampes calòriques a la teva dieta.

8. Abusa de les fruites de l'estiu (o de qualsevol època de l'any)
És la millor temporada de moltes fruites com síndries, melons, albercocs, préssecs, prunes, peres, cireres, nespres, etc. Són aliments baixos en calories, rics en hidrats de carboni d'índex glucèmic mitjà i t'aporten aigua, vitamines, minerals i fitoquímics, les substàncies medicinals que t'ajuden a prevenir i curar malalties.

9. Compte amb les amanides trampa
Algunes amanides poden arribar a aportar entre 500 i 1.000 calories per ració. La causa és que es fan amb ingredients molt calòrics com el foie d'ànec, el formatge brie, formatge d'ovella, salmó, crostons, etc. més la salsa. Revisa els ingredients abans de demanar una amanida a la lleugera.

10. Redissenya els gaspatxos
És un aliment perfecte per a l'estiu que reuneix en un plat lleuger: aigua, vitamines, minerals i fibra. Només necessites batedora i unes hores a la nevera per inventar els teus propis gaspatxos cada dia. Des del clàssic amb tomàquet i cogombre, fins als més nous d'algues i soja, pots provar el de remolatxa amb iogurt, api i pastanaga,


Per començar a treballar i aconseguir el teu objectiu el primer que has de fer és acceptar el teu cos, sigui quina sigui la seva morfologia. Si així i tot vols reduir el teu pes, has de saber quins són els teus punts més febles per centrar-hi la teva feina. Una panxa sobredimensionada pot ser produïda per una pèrdua de to muscular (tens la panxa flàccida?), per una acumulació excessiva de greix o per una combinació de tots dos factors. I als problemes, solucions.

A més de les teves condicions genètiques, la teva capacitat per eliminar el greix dependrà del teu nivell d'entrenament. Els principiants poden perdre greix i guanyar múscul amb molta facilitat durant els primers 2 o 3 mesos d'entrenament. En el cas que portis practicant esport tota la vida, et serà molt més complicat reduir els teus valors de teixit adipós. 

És molt important que controls la quantitat de pes que perds per setmana, recorda que has de pujar-te a la bàscula sempre en les mateixes condicions. Per exemple just després d'aixecar i d'haver anat al bany. 

 



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×