El que has de saber per córrer en dies freds

FONT: Vitónica. David Diaz Gil | 13 de gener de 2016

  • Ja han arribat els dies de fred i toca vèncer la mandra de sortir a córrer. Aquí tens uns simples consells que et poden ajudar a no caure en la tentació de quedar-te a gaudir de l'escalforeta de casa.

Toca preparar-se adequadament de cap a peus i vèncer la mandra de sortir. Que el fred de l'hivern no freni les ganes ni els propòsits de fer-ho! 

Cal tenir en compte que una vegada que el cos ha entrat en calor, la nostra percepció de la temperatura serà uns 10ºC aprox. per sobre de la temperatura real externa. Per aquest motiu és important prendre certes precaucions.

ATENCIÓ A L'ESCALFAMENT I ALS ESTIRAMENTS.
Si sempre és important tenir en compte l'escalfament previ a l'exercici, quan les temperatures són baixes, ho és encara més, donat que ens permetrà elevar la temperatura corporal progressivament i escalfar els nostres músculs.

És ideal realitzar aquest escalfament durant uns 10 minuts aprox. i si les temperatures són excessivament baixes és aconsellable realitzar-lo sota sostre o en un lloc que estigui una mica més refugiat del fred.

Igualment important serà estirar i realitzar moviments de reforç muscular quan acabis l'entrenament o jornada de running. Procura arribar corrent pràcticament fins al destí i realitza sota sostre els estiraments per aconseguir l'equilibri tèrmic, evitant problemes d'hipotèrmia si fa molt de fred.

 

VIGILA LA RESPIRACIÓ.
Per dies de fred excessiu la norma general a no saltar-se serà inspirar pel nas i expirar per la boca, d'aquesta manera i sobretot si hi ha vent, aconseguiràs escalfar l'aire que entra al cos abans d'arribar als bronquis.

Si inspires per la boca l'aire fred farà que s'estrenyin les vies respiratòries, obstruint el pas correcte de l'aire a l'interior i creant problemes o dificultats a l'hora de respirar. Així que recorda ... inspira pel nas!

 

L'ALIMENTACIÓ I LA HIDRATACIÓ SÓN IMPORTANTS.
És important ingerir les calories necessàries que gastaràs posteriorment per mantenir la homotermia en dies freds. Portar una dieta que generi l'energia calorífica que busques i que tingui una bona aportació protèica.

De la mateixa manera la hidratació és fonamental, ja que en els dies de fred i vent és fàcil que es ressequi la gola i encara que la pèrdua hídrica sigui inferior que en dies calorosos, cal tenir en compte les nostres necessitats musculars en glucosa. Per tant intenta beu poc a poc, durant i després de la cursa.

 

VESTEIX ADEQUADAMENT I EN MULTICAPES.
Evita robes amb materials sintètics
i opta sempre que es pugui pel Gore-Tex ja que permet, a través dels seus porus, filtrar el vapor de la suor a l'exterior per evaporació i al mateix temps mantenir la seva característica impermeable. A més, si corres de dia pot ajudar vestir peces fosques, que absorbeixen els raigs solars.

Intenta unir-te al "sistema de les capes fines" o el que és el mateix, intenta vestir amb multicapes. Aquest sistema aconseguirà aïllar més eficaçment del fred i aconseguir una major ventilació a l'hora de córrer. Oblida't de les peces gruixudes i pesades!

No t'oblidis de protegir zones sensibles i de gran exposició al fred com poden ser cap, coll o mans. Segons afirmen els experts, el 70% de les pèrdues tèrmiques vénen a partir de punts sensibles, així que no oblidis gorra, buff, guants i vaselina pels llavis!



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×