El Pilates beneficia a dones grans amb mal d'esquena

FONT: CMD Sport. | 15 de gener de 2016

  • Un estudi de la Universitat de Jaén suggereix que el Pilates pot resultar beneficiós per a dones grans amb mal d'esquena en aconseguir millores en l'equilibri i menor por de caure que altres tipus d'exercici.

     

El treball de la Universitat de Jaén es va basar en el seguiment de 100 dones de més de 65 anys que se sotmetien a una sessió de fisioteràpia dues vegades per setmana amb 40 minuts d'estimulació nerviosa i 20 de massatges i exercicis d'estirament. A més, la meitat tenien també una hora de Pilates dues vegades per setmana.

Els investigadors van usar un qüestionari per avaluar la por de caure de totes les participants al començament i al final de l'estudi. I per detectar canvis en l'equilibri, els investigadors les van sotmetre a una prova cronometrada en la que havien de aixecar d'una cadira, caminar tres metres, donar la volta i seure de nou.

Els exercicis de Pilates es van basar en una sèrie de moviments controlats per millorar la força, la postura i l'equilibri, i solen centrar-se en l'enfortiment dels músculs de la part superior i inferior de l'esquena, el maluc, les natges i les cuixes.

Després de sis setmanes, les dones que van fer Pilates deien tenir menys por de caure, cosa que les de l'altre grup no aconseguien. A més, aquests exercicis també es van associar a un millor equilibri i en una reducció del mal d'esquena. "Els exercicis de Pilates es centren no només en el físic, sinó també en el desenvolupament psicològic i la interacció cos i ment", segons ha destacat Fidel Hita-Contreras, autor de l'estudi.

AFECTA LA MOBILITAT

Aquest mètode d'entrenament es pot considerar una alternativa per als milions de persones que en el món patiran mal d'esquena en algun moment de les seves vides, un risc que a més augmenta amb l'edat. Els símptomes poden variar des d'un dolor constant a un dolor sobtat i agut, i en ambdós casos dificulten la mobilitat.

A més, la por a caure és un problema de salut important en les persones grans, que s'associa a un major risc real de patir alguna caiguda ia una menor activitat física, la qual cosa fa que moltes persones d'edat avançada redueixin la seva activitat física amb el consegüent deteriorament de la seva qualitat de vida. Tot i que l'estudi és petit, els autors creuen que els resultats serien extrapolables a dones més joves. Així mateix, opinen que calen més estudis per avaluar els efectes a llarg termini del Pilates.



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×