Desperta la musculatura després de l'estiu

FONT: CMD Sport. Encarni Jiménez | 04 de setembre de 2019

  • Si no vols patir contractures o problemes musculars, dóna al cos uns dies de readaptació després de les vacances. Aquí van alguns consells. 

Després de l'època estival, necessitem uns dies de readaptació en el nostre sistema musculo-esquelètic per no patir tendinitis i ni contractures musculars. Igual que els esportistes professionals, és recomanable un període de pretemporada. Els fisioterapeutes Ignacio Vell Téllez i Sandra Mª Gomez Sanchez ens aconsellen com començar l'activitat física sense lesions i els millors exercicis.

Ignacio Vell Téllez i Sandra Mª Gomez Sanchez, de la clínica Fisio-Especialistes ens recorden que, igual que en el treball, tots necessitem uns dies de rodatge per tornar a recuperar la nostra eficiència habitual, en l'esport passa exactament el mateix. Ens cal, doncs, uns dies de readaptació per tornar a estar amb físicament com estàvem abans de l'època estival.

Els especialistes asseguren que setembre "és un mes prolífic per a les clíniques de fisioteràpia, ens trobem amb dos tipus de pacients molt recurrents a finals d'estiu. El primer sol ser aquella persona que durant l'any no ha entrenat i aprofita el temps lliure de les seves vacances per intentar fer tot allò que no va fer durant el curs. I el segon, i més habitual, són pacients que reprenen la seva activitat física en el mateix punt on ho van deixar abans de les vacances. I per desgràcia, els excessos alimentaris i el sedentarisme estiuenc passen factura ".

Segons els dos fisioterapeutes, "les tendinitis i les contractures musculars solen ser les lesions més habituals". El sistema musculo-esquelètic va entrant en un estat de letargia segons avancen les vacances i haurem d'anar despertant poc a poc. "Igual que els esportistes professionals fan el seu període de pretemporada, els esportistes anònims hem de fer-la també", recomanen.

CONSELLS PER A UN BON COMENÇAMENT

Ignacio Vell Téllez i Sandra Mª Gomez Sanchez aconsellen aquestes cinc indicacions per a un bon començament de l'activitat física sense lesions:

  • Fes un pla d'exercici; defineix dies, hores i lloc a on aniràs a practicar
  • Entrenaments a intensitat baixa. Anar-se'n a casa amb la sensació que s'ha entrenat poc és una sensació positiva aquests primers dies.
  • Cal ser meticulosos amb els escalfaments, important per augmentar la freqüència cardíaca i la temperatura muscular.
  • Augmenta els descansos, tant dins de l'entrenament com entre una sessió i l'altra. Important no acumular cansament dels primers dies.
  • Començar amb exercicis divertits, aprofita les hores de llum solar i que els dies són encara llargs.

QUIN TIPUS D'EXERCICIS
Els fisioterapeutes proposen aquests tipus d'exercicis per començar amb l'activitat física:

  • El exercicis aeròbics han de predominar aquests primers dies. L'el·líptica i el rem són dos bons aparells per abusar-ne.
  • Buscarem exercicis globals que abastin el major nombre de músculs possibles. A major nombre de músculs implicats, més calories consumides, major harmonia muscular.


Evitarem els exercicis analítics aquestes primeres setmanes.

  • Exercicis propioceptius. Milloren la coordinació tant intra com inter muscular i l'esquema corporal.
  • Treballa la flexibilitat, retorna a les articulacions el seu rang complet de mobilitat.

A més, els especialistes recorden que és molt important ignorar la mandra: "Cerca a altres mandrosos per entrenar, ja que els començaments en companyia sempre són més lleugers i entretinguts. Realitzar activitat física de forma regular ens ajuda a aconseguir els objectius i superar els reptes que es presentin durant aquest nou curs".



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×