Crossfit: beneficis i precaucions

FONT: Olimpio Valls. CMD Sport | 10 de maig de 2016

  • La comunitat de crossfitters augmenta cada dia i també el nombre de boxes i centres que incorporen aquesta disciplina. Però, quins avantatges té i quines precaucions cal prendre?

Malgrat el 'boom' que està experimentant en els últims anys, el Crossfit no és una disciplina nova. Importada de la costa oest dels Estats Units, no deixa de ser un tipus d'entrenament HIIT, també conegut com intervàlic d'alta intensitat. Com explica Vanessa Maneira, instructora de Crossfit a Crossfit B23, "el seu principal atractiu és la barreja de diversos esports en un, ja que la majoria d'exercicis procedeixen tant de l'halterofília com de la gimnàstica olímpica, la carrera, etc. A més és un tipus d'entrenament en el qual no competeixes amb ningú que no sigui amb tu. L'evolució va en funció del que fas, dels teus temps, els teus pesos, etc. ".

En Crossfit es seleccionen tècniques o moviments aplicables en la vida diària i es combinen de moltes maneres a través d'entrenaments intensos denominats WOD s (Workout of the Day o Entrenament del Dia). El resultat és que, a més de generar una experiència única al practicant, ja que difereix bastant d'un entrenament convencional de peses, permet "desenvolupar les principals capacitats físiques generals: resistència cardiovascular, resistència energètica, força, flexibilitat, potència, velocitat, coordinació , agilitat, equilibri i precisió ", explica Vanessa. "Més enllà de centrar-se en un entrenament de força o hipertròfia d'un únic grup muscular, té un component cardiovascular molt important que unit a l'entrenament de força, permet obtenir molt bons resultats", assegura.

BENEFICIS

La superació personal és la clau de l'Crossfit. La seva pràctica constant deriva en interessants beneficis per al practicant.

  • Condicionament de tot el cos: Com explica la instructora de Crossfit B23 "amb aquesta disciplina, els exercicis analítics tan habituals en un gimnàs queden a un costat i s'aposta per exercicis funcionals i sobretot multi- articulars. Això permet que es treballin tots els grups musculars i el cos en el seu conjunt ".
  • Millora física: "Crossfit ajuda a perdre greix en poc temps gràcies al component cardiovascular que té. Al seu torn, l'entrenament de força permet guanyar musculatura i els resultats comencen a veure en poc temps ", comenta.
  • Millora i ajuda en la prevenció de lesions: El mite de l'impacte sobre el dany articular segueix sent un tema que està molt present quan es parla de Crossfit. Com comenta Vanessa, "el guany de força muscular precisament ajuda a reduir el risc que no es produeixin lesions. En el cas que existeixin, també ajuda a millorar-les ja que la musculatura que es desenvolupa protegeix i evita que es deteriori encara més ".

PRECAUCIONS

Evidentment, tot i que és un mètode d'entrenament que va dirigit a tot tipus de públic, sempre cal prendre una sèrie de precaucions.

  • Informar del nostre estat físic: "Quan una persona comença a practicar Crossfit és important que informi al seu coach de possibles lesions que pugui tenir perquè li pugui fer un programa totalment personalitzat", comenta la monitora de Crossfit B23. Tal com explica, "de la mateixa manera que ocorre en qualsevol altra modalitat d'entrenament, Crossfit també pot adaptar-se perfectament a les condicions físiques de la persona. Hi ha exercicis que poden substituir-se per altres quan hi ha malalties determinades o lesions que impedeixen la seva execució. És fonamental que mai forcem ".
  • Aprendre correctament la tècnica: S'ha parlat molt sobre els moviments bruscos de Crossfit. Per Vanessa Maneiro, "el secret sempre és aprendre una bona tècnica i tenir un bon control corporal. En el nostre cas concret, sempre fem classes prèvies de formació on ensenyem a executar correctament els exercicis perquè després no hi hagi cap risc de prendre mal ".
  • Conèixer les capacitats de cada un: Com explica la monitora, "és fonamental que cada persona vagi al seu propi ritme i que sigui conscient de les seves limitacions. Mai cal imitar ningú. Si tenim al costat a algú que aixeca cent quilos fent el mateix exercici que nosaltres, no hem d'agafar el mateix pes. Cada persona és un món i té unes capacitats concretes que pot anar millorant amb el temps, però no de manera immediata ".


Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×