Coses que no has de fer si has guanyat pes

FONT: Women's Health | 08 de gener de 2015

  • Has guanyat alguns quilos durant aquests dies? No desesperis, i no t'obsessionis en perdre'ls ràpidament. Fes un cop d'ull a aquests consells, i acaba amb aquests quilos de forma assenyada!

No et saltis àpats
Saltar-se àpats no és una bona opció per perdre pes a llarg termini. Diferents estudis han demostrat que menjar cada poques hores ajuda a estabilitzar el nivell de sucre en la sang i impedeix que cometis errors el proper cop que mengis (per exemple, augmentar les quantitats per fam acumulada). Planifica els teus menjars (la quantitat i el moment), d'aquesta manera evitaràs sentir-te ple/plena.

No et castiguis mentalment
Posar-te davant del mirall i castigar-te per haver guanyat alguns quilos no farà que perdis el pes que et sobra. Accepta el teu pes (almenys de moment) i centra't en totes les coses positives que estàs fent en la teva vida i utilitza aquest augment de pes per motivar-te encara més a acabar amb ells.

No t'obsessionis amb pesar-te
La clau per perdre pes de forma saludable és que siguis conscient que els resultats de la dieta i l'exercici necessiten un temps. Controla l'estrès i tingues paciència. Normalment, les persones perdem mig quilo per setmana en funció de la situació corporal. La retenció de líquids, l'hora del dia i la constant variació dels nivells hormonals fan que la balança marqui pesos diferents. Prova a pesar-te un cop al dia al matí i, sobretot, centra't en perdre pes de forma saludable.

No et passis fent exercici
Si ets massa ambiciós/osa, ho pots acabar lamentant. L'excés d'exercici pot portar-te a menjar massa després, pel que en realitat podries acabar guanyant pes en lloc de perdre'n. La clau per aconseguir resultats és que siguis constant en les teves sessions de gimnàs.

Però tampoc deixis d'anar al gym
Penses que el teu augment de pes es deu a un excés de massa muscular? Abans de deixar les peses has de saber que és molt poc probable que aquest sigui el motiu real. El múscul és metabòlicament més actiu que altres teixits de manera que, en realitat, també pot ajudar-te a perdre pes i millorar la teva salut òssia.

Les dietes de moda no són una bona opció
El problema de les dietes és que no es poden seguir durant molt de temps. Si el que vols és perdre pes de manera sana i sostinguda a llarg termini, oblida't de la típica dieta de la carxofa o altres receptes miraculoses. En comptes d'ajudar-te a perdre pes poden causar l'efecte contrari. La clau per perdre pes de forma sostinguda és menjar aliments reals (no processats) amb carbohidrats rics en nutrients, proteïnes magres i un equilibri de greixos saludables.

Fes cas al teu estómac
La clau és menjar una mica quan notis que tens gana i deixar de fer-ho quan estiguis una mica satisfeta. D'aquesta manera, evitaràs els afartaments i aprendràs a menjar amb cap.

No et fixis en el que no pots menjar
No gastis energia pensant en el que no pots menjar i pensa en tots els aliments dels que sí que pots gaudir. Canvia el xip i veuràs que pots perdre pes de forma més fàcil.

Accepta el teu augment de pes
La clau és que et proposis metes petites i assolibles. Quan aconsegueixis aquests objectius et sentiràs motivat/ada per continuar practicant hàbits saludables. Centra't i mantingues una actitud positiva.



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×