Consells per vèncer l'estrés

25 de maig de 2017

  • La marca de fitness Technogym ofereix diversos consells per lluitar contra l'estrès, tan perjudicial per a l'organisme: les millors activitats físiques i altres tècniques que ajuden a combatre-ho.

En una societat en contínua evolució i moviment, en què sembla que tot gira al voltant de l'èxit, els diners i la velocitat, un dels riscos a què estem cada vegada més exposats és l'estrès, segons informa la marca de fitness Technogym.

QUÈ ÉS L'ESTRÈS?

En medicina l'estrès és qualsevol causa (física, química, psíquica, etc.) capaç d'exercir un estímul sobre l'organisme i amb una acció prolongada que provoca una reacció, que passa per l'activació del sistema nerviós simpàtic i les glàndules suprarenals, i és la seva escorça la que produeix precisament el principal dels glucocorticoides: el cortisol o hormona de l'estrès, explica Technogym.

Els glucocorticoides promouen l'ús dels greixos, el catabolisme proteic i, per tant, destrueixen la massa muscular, augmenten la secreció de glucosa del fetge al torrent sanguini, inhibeixen l'alliberament i l'activitat de l'hormona del creixement i desenvolupen una acció immunosupressora, reduint les defenses immunitàries.

Technogym aconsella algunes senzilles regles que poden seguir-se per a prevenir, reduir o combatre l'estrès:

  • Tingues cura de tu mateix i escolta al teu cos. Semblarà banal però el nostre cos ens envia constantment senyals per a informar-nos de les nostres necessitats. Intenta fer el que et demani el cos. T'adonaràs que al final de la jornada estaràs menys cansat i nerviós.
  • Intenta fer exercici de manera regular. L'activitat física té un paper fonamental en la gestió de l'estrès psicològic, reduint l'ansietat i els símptomes de la depressió moderada i augmentant, com a conseqüència, la resistència a l'estrès físic.

ACTIVITATS ANTI ESTRÈS
Com assegura l'empresa de fitness, hi ha infinites opcions en base a les exigències de cada un:

  • A les persones tenses se'ls pot recomanar una activitat de baixa intensitat, com anar en bicicleta o caminar. Són activitats que, realitzades durant 30 minuts al dia de forma regular ajuda a relaxar-se i a reduir tensions generals. Es pot utilitzar per exemple un equip de cardio innovador.
  • Les activitats d'intensitat més gran en canvi són perfectes per combatre sentiments de ràbia, frustració i impotència. Es millora també l'autoestima i la percepció d'un mateix i s'aprèn a fixar objectius i a assolir-los. A més, s'allibera noradrenalina, una hormona produïda per la medul·la adrenal que s'associa a la capacitat de combatre la depressió. Durant l'exercici, els nivells plasmàtics de noradrenalina augmenten i ajuden a alleujar els símptomes de la depressió.
  • Són ideals els entrenaments en grup, tant al gimnàs com a l'aire lliure, que permeten compartir experiències positives, obtenir resultats, desfogar o simplement viure moments agradables en companyia.

En resum, l'esport augmenta els nivells d'endorfines al cervell i aquestes substàncies, que són similars a la morfina, tenen un efecte narcòtic que indueix sentiments de plaer i benestar.

INCORPORA ALTRES TÈCNIQUES
Finalment, Technogym recorda que s'obtenen millors resultats si a l'activitat física s'associen tècniques de meditació o d'entrenament autogen, que ens ajuden a concentrar-nos en nosaltres mateixos a través d'una anàlisi profunda del nostre cos, analitzant passivament les nostres sensacions (pesadesa de les extremitats, calor, respiració, regulació del batec del cor, etc.).



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×