Combina classes col·lectives i entrenament a la sala de fitness

FONT: VITÓNICA. Ángel Gardachal | 04 de desembre de 2019

  • Si estàs començant en el gimnàs i t'estàs preguntant quina és la millor manera de combinar classes col·lectives amb el teu entrenament a la sala de fitness, en aquest article t'expliquem com fer-ho.

Avui en dia l'oferta de classes col·lectives i dirigides que s'ofereix en els gimnasos és molt àmplia. Unes tenen un component cardiovascular més marcat i altres de força mentre que també hi ha altres que busquen un equilibri entre cos i ment mitjançant el control de la respiració i la postura corporal.

Sigui com sigui, aquesta no és l'única oferta que existeix en els gimnasos ja que també podem entrenar a la sala de fitness.

 

EN QUÈ CONSISTEIXEN LES CLASSES COL·LECTIVES?
Les classes col·lectives i / o dirigides són classes per a grups d'un nombre variable de persones que estan impartides per un instructor especialitzat. El nombre mínim o màxim de persones que poden acudir a cada classe està delimitat en principi únicament per les possibilitats de les instal·lacions de gimnàs o en alguns casos concrets per les característiques i necessitats de cada classe.

D'aquesta manera podem veure grans grups de persones en classes com a cycling i petits grups en classes com ioga o pilates on el nombre màxim d'usuaris en el primer cas està limitat pel nombre de bicicletes i en el segon per la necessitat de mantenir un ambient tranquil i silenciós.

Més enllà d'això el següent que hem de saber és que cada classe pot aportar-nos uns beneficis o d'altres que van de la mà dels objectius que la pròpia activitat persegueix. Vegem què podem esperar de cadascuna de les classes més practicades.

Cycling
El cicling indoor o spinning són classes amb un suport musical, amb bicicleta específica i a el ritme de la música. És una classe on el principal protagonista és el sistema cardiovascular on pots esperar beneficis cardiovasculars i a nivell metabòlic.

Zumba i classes de ball llatí
Hi ha una gran oferta de classes que tenen el ball llatí com a base tot i que la marca registrada Zumba és la més famosa de totes elles. Són classes amb suport musical i a el ritme de la música on s'aniran succeint diverses coreografies de merenga, bachata o cúmbia.

El principal treball que experimentarem serà de tipus aeròbic, igual que en el cas anterior, però amb molt menor dany muscular i intensitat.

Body Combat
El Body Combat és un model de classe dirigida que pertany a Les Mills, a l'igual que l'Body Pump o el Body Balance.

És una classe amb un gran component cardiovascular a base de coreografies amb suport musical que combinen diferents moviments d'arts marcials com la boxa, el kick boxing o fins i tot el muay thai.

Interval training, cross training i classes d'entrenament intervàlic
Aquest tipus de classes poden tenir molt diversos noms segons el gimnàs que les ofereixi però totes es basen en un model d'entrenament d'intervals d'alta intensitat que combina tant treball aeròbic com anaeròbic. Hi ha un suport musical però poques vegades es segueix el ritme. L'única funció de la música és motivar, per la qual cosa és comú escoltar cançons de rock o metall.

Body Pump
Body Pump és una altra marca registrada de Les Mills. Es basa en un suport musical amb coreografies a ritme de la música on a cada cançó es treballa un grup muscular amb barra i discos.

El treball realitzat és de força-resistència atès que poden realitzar-se fins a més de 80 repeticions per cançó.

Pilates, Ioga o Body Balance
Aquest tipus de classes com hem esmentat a el principi de l'article tenen un objectiu més centrat en l'equilibri de cos i ment i amb un enfocament més dirigit a la salut global. Això no vol dir que la resta de classes no estiguin enfocades a la salut ni de bon tros.

El Body Balance seria una combinació de les altres dues disciplines i una vegada més en una marca registrada de Les Mills. Aquest tipus de classes difícilment interferiran amb l'entrenament a la sala de fitness, de fet poden sumar més que restar perquè poden ser el complement perfecte a nivell de mobilitat, flexibilitat i propiocepció.

COM COMBINAR CLASSES COL·LECTIVES I ENTRENAMENT EN SALA DE FITNESS?
Quan parlem d'entrenament en sala de fitness entenem entrenament de força realitzat a través de diversos complements com barres, manuelles, politges, màquines o fins i tot pes corporal i TRX.

D'aquesta manera l'entrenament de força en sala de fitness abastaria qualsevol activitat que mitjançant la tensió muscular actués sobre una resistència externa.

Els esforços que experimentarem a la sala de fitness disten molt dels que experimentarem durant les classes col·lectives així com les adaptacions que el nostre cos farà a aquests esforços. Això es coneix com a fenòmen d'interferència i es produeix quan fem entrenaments simultanis de tipus aeròbic o de força-resistència amb entrenament anaeròbic.

D'aquesta manera si volem compaginar classes i entrenament en sala de fitness hem de tenir en compte els temps de recuperació entre altres factors. El primer que t'has de preguntar és quina és la teva prioritat. Si vols guanyar massa muscular i força a la sala de fitness, potser no és la millor idea fer moltes classes col·lectives, sobretot aquelles amb gran component cardiovascular.

Per contra, si desitges perdre greix o simplement gaudir de les teves estades al gimnàs perquè t'agraden aquest model de classes, troba l'equilibri entre una cosa i una altra i tracta de separar les sessions d'un i altre entrenament. No facis tot en el mateix dia.

Les classes col·lectives poden ser un complement ideal si el que busquem és perdre greix ja que poden suposar una despesa calòrica elevada, però no podem deixar de banda l'entrenament de força ja que és prioritari mantenir massa muscular també durant un procés de pèrdua de greix.



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×