Combat els excessos del Nadal

FONT: Vitónica. Gabriela Gotau | 08 de gener de 2020

  • Segueix aquests onze canvis en la teva dieta per eliminar els quilos que hagis pogut guanyar aquest Nadal

Si les festes de cap d'any t'han deixat uns quilos de més que vols eliminar per començar amb bon peu el nou any, us deixem 11 canvis que pots fer a la teva dieta per dir adéu als quilos extra del Nadal sense descuidar la salut .

És en aquesta època de l'any en la que acostumem a agafar més pes, tot i que es tracta de curts períodes de vacances en què es conserva a l'exercici físic, de manera que és el major consum energètic el responsable dels quilos extra en aquestes dates.

Encara que és la dieta la causa de l'augment de pes, també és la clau per revertir-ho, i alguns canvis que podem posar en pràctica són:

  • Incorporar aliments rics en aigua com sopes, gelatines, fruites i verdures fresques, que permeten reduir la densitat calòrica. Així menjarem igual quantitat amb menys calories i això, ens ajudarà a aconseguir un descens de pes a causa del dèficit energètic que es promou. Aconseguir una menor densitat calòrica és clau per saciar i perdre quilos.
  • Consumir aliments rics en fibra que afavoreixen la sacietat en frenar el treball digestiu i exigir més temps de mastegat. A més, poden també reduir la densitat calòrica de la dieta. Assolir un consum de 30 grams diaris de fibra pot ser suficient per a aprimar per la qual cosa recomanem incloure llegums, fruites i verdures diverses, cereals integrals, fruits secs i llavors.
  • Inclou proteïnes magres a la teva dieta mitjançant aliments com la clara d'ou, els llegums, les carns baixes en greix i peixos blancs o lactis desnatats. Aquests incentiven la sacietat i el metabolisme, donat que són de molta ajuda per perdre pes.

  • Escollir aliments i / o preparacions dures que poden reduir fins a un 13% les calories consumides per exigir més temps de mastegat, demorar el temps dels àpats i promoure la sacietat.
  • Menjar a poc a poc per promoure la sacietat amb una menor ingesta d'aliments. Un consum a menor velocitat redueix considerablement l'ingrés de calories a l'organisme.
  • Utilitzar plats i culleres més petites contribueix a menjar menys i per això, pot ser un gran recurs per a perdre els quilos extra en aquesta temporada sense sentir en excés la reducció d'aliments consumits.
  • Evitar el consum d'aliments amb la mà, ja que afavoreix la ingesta ràpida i sense control, mentre que l'ús de coberts ens ajuda a reduir el temps d'un menjar, promou el registre del que ingressa a el cos i per això, ens ajuda a menjar menys.
  • Menjar en plat i servir porcions individuals és de molta ajuda per controlar la quantitat consumida. Si portem una preparació completa a la taula o mengem galetes del seu envàs, de segur menjarem més que si ens servim una porció en un plat.

  • Sopa o amanida de primer plat poden saciar, amb molt poques calories, per ser preparacions de baixa densitat calòrica. Beure sopa abans del menjar pot reduir fins a un 20% la ingesta calòrica de la mateixa.
  • Triar aigua com a beguda habitual per afavorir una correcta hidratació i prevenir la set que es pot confondre amb gana. L'aigua no aporta calories i en reemplaçament d'altres begudes ensucrades pot ajudar a perdre pes, a l'igual que consumida abans dels àpats.
  • Evitar els aliments processats i incloure més aliments frescos que tenen més contingut aquós, millor qualitat nutricional i menys calories buides que els processats que poden perjudicar la salut i incentivar un consum addictiu.

Aquests són 11 canvis que pots fer a la teva dieta per dir-li adéu als quilos extra del Nadal i començar el nou any amb una alimentació més nutritiva i equilibrada.



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×