Com motivar-nos després de les vacances

FONT: CMD Sport. Encarni Jiménez | 18 de setembre de 2019

  • Després de l'aturada de les vacances, costa reprendre la rutina d'activitat física i nutrició saludable. La coach Natàlia Calvet ens ofereix diversos consells pràctics per vèncer la resistència i tornar a activar-nos.

Moltes vegades tornar a la rutina després de les vacances "ens costa molt. Hem gaudit d'uns dies de descans, d'aventures, de llibertat sense tantes rutines i ens sembla que tornar a 'el de sempre' és el pitjor que ens pot passar ". Així ho explica Natàlia Calvet, coach i experta en hàbits saludables, Llicenciada en Ciència i Tecnologia dels Aliments. També ha estat instructora de fitness i aeròbic.

El principal motiu pel qual això ens passa és perquè no gaudim del nostre dia a dia. I és aquí on és important treballar, afegeix l'especialista. "No podem viure només per passar-ho bé el cap de setmana i les vacances. Hem de crear-nos un dia a dia que ens faci feliços. I és a les nostres mans: fer petits canvis en la nostra rutina ".

Per a això hem de practicar l'actitud positiva, l'agraïment i tenir un espai diari per fer allò que més ens agrada fer, seran les claus per millorar aquesta rutina i que no ens costi tant tornar-hi.

COM REPRENDRE L'EXERCICI FÍSIC
Calvet adverteix que, potser, és no abandonar l'exercici durant les vacances. "És just a l'inrevés. És el moment en què tenim més temps lliure i uns dies meravellosos per dedicar temps a moure'ns, posar-nos en forma i provar coses noves: pàdel surf, bicicleta de muntanya, senderisme ... ".

Però si hem deixat d'entrenar, ens pot ajudar algunes recomanacions. "Planificar els nostres entrenaments (apuntar-lo en el calendari, posar-nos alertes al mòbil ...); començar a poc a poc per no cremar-nos i buscar la millor manera per entrenar (música que ens motivi, fer-ho amb un amic, escoltar un podcast interessant ...). Pot ser un bon moment per buscar-nos algun tipus d'exercici nou, apuntar-nos al gimnàs, descarregar-nos una app ... ", aconsella la coach.

TORNAR A LA NUTRICIÓ SALUDABLE
Natàlia Calvet afirma que tampoc s'ha d'abandonar l'alimentació sana en el període de vacances. "En una vida sana, cadascuna de les decisions que prenem són importants. Estar de vacances no és sinònim de menjar malament. No podem veure els aliments ultra processats com la nostra font de felicitat. Són productes addictius que danyen la nostra salut i benestar ".

Tenint en compte que "vivim envoltats d'aquests productes, podem incloure'ls en la nostra vida seguint la norma del 90/10. Prendrem un 90% de les decisions saludables, i guardar-nos el 10% per menjar-nos un pastís en una festa si ens ve de gust, per exemple ", proposa l'especialista.

Per tornar a la nostra alimentació sana, aconsella:

  • Envolta't d'aliments saludables, que la teva nevera i el teu rebost estigui plena de verdures, fruites, fruits secs, ous, llegums ...
  • Desfés-te dels aliments ultra processats com brioixeria, galetes, cereals, snacks, refrescos, sucs, xocolata (excepte la xocolata negra de més del 80%), plats preparats, embotits. Simplement, que no estiguin a casa teva.
  • Tingues preparats snacks saludables: fruites, fruits secs ...
  • Recorda que almenys el 50% del que menges han de ser verdures i hortalisses, més 2-3 fruites cada dia.
  • És important que totes les teves menjars (inclòs l'esmorzar) portin suficients proteïnes (peix, ous, llegums, carn ...) i greixos saludables (fruita seca, llavors, oli d'oliva, alvocat, lactis sencers ...)
  • Limita la ingesta d'aliments rics en hidrats de carboni (pa, pasta, arròs, civada, patata ...) a l'acompanyament (com a molt el 25% del plat). No són imprescindibles, però si prens cereals, que siguin integrals de veritat.
  • Menja a poc a poc, conscientment i ... gaudeix!


Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×