Com despertar la musculatura dormida després de l'estiu

FONT: CMD Sport. Encarni Jiménez | 04 de setembre de 2017

  • Després de l'època estival, necessitem uns dies de readaptació en el nostre sistema musculo-esquelètic per no patir tendinitis i ni contractures musculars. Igual que els esportistes professionals, és recomanable un període de pretemporada. Els fisioterapeutes Ignacio Vell Téllez i Sandra Mª Gomez Sanchez ens aconsellen com començar l'activitat física sense lesions i els millors exercicis.

Ignacio Vell Téllez i Sandra Mª Gomez Sanchez, de la clínica Fisio-Especialistes ens recorden que, igual que en el treball tots necessitem uns dies de rodatge per tornar a recuperar la nostra eficiència habitual, en l'esport passa exactament el mateix. Ens cal, doncs, uns dies de readaptació per tornar a estar amb físicament com estàvem abans de l'època estival.

Els especialistes asseguren que el setembre "és un mes prolífic per a les clíniques de fisioteràpia, ens trobem amb dos tipus de pacients molt recidivants a finals d'estiu. El primer sol ser aquella persona que durant l'any no ha entrenat i aprofita el temps lliure de les seves vacances per intentar fer tot allò que no va fer durant el curs. I el segon, i més habitual, són pacients que reprenen la seva activitat física en el mateix punt on ho van deixar abans de les vacances. I per desgràcia, els excessos alimentaris i el sedentarisme estiuenc passen factura ".

Segons els dos fisioterapeutes, "les tendinitis i les contractures musculars solen ser les lesions més habituals". El sistema musculo-esquelètic va entrant en un estat de letargia segons avancen les vacances i haurem d'anar despertant poc a poc. "Igual que els esportistes professionals fan el seu període de pretemporada, els esportistes anònims hem de fer-la també", recomanen.

CONSELLS PER A UN BON COMENÇAMENT

Ignacio Vell Téllez i Sandra Mª Gomez Sanchez aconsellen aquestes cinc indicacions per a un bon començament de l'activitat física sense lesions:

  • Estructura un pla d'exercici: defineix dies, hores i lloc a on aniràs a practicar
  • Entrenaments a intensitat baixa. Anar-se'n a casa amb la sensació que s'ha entrenat poc és una sensació positiva aquests primers dies.
  • Cal ser meticulosos amb els escalfaments, important per augmentar la freqüència cardíaca i la temperatura muscular.
  • Augmenta els descansos, tant dins de l'entrenament com entre una sessió i l'altra. Important no acumular cansament els primers dies.
  • Començar amb exercicis divertits, aprofita les hores de llum solar i que els dies són encara llargs.

QUIN TIPUS D'EXERCICIS

Els fisioterapeutes proposen aquests tipus d'exercicis per començar amb l'activitat física:

  • Els exercicis aeròbics han de predominar aquests primers dies. L'el·líptica i el rem són dos bons aparells per abusar-ne.
  • Buscarem exercicis globals que abastin el major nombre de músculs possibles. A major nombre de músculs implicats, més calories consumides, major harmonia muscular.

Evitarem els exercicis analítics aquestes primeres setmanes.

  • Exercicis propioceptius. Milloren la coordinació tant intra com inter muscular i l'esquema corporal.
  • Treballa la flexibilitat, retorna a les teves articulacions el seu rang complet de mobilitat.

A més, els especialistes recorden que és fonamental ignorar la mandra: "Cerca a altres mandrosos per entrenar, ja que els començaments en companyia sempre són més lleugers i entretinguts. Realitzar activitat física de forma regular ens ajudarà a aconseguir els objectius i superar els reptes que es presentin durant aquest nou curs ".



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×