Com calcular les calories que necessita el teu cos

FONT: Women's Health. Anna Valls. | 11 de desembre de 2014

  • Menjar sa és important, però també ho és menjar la quantitat que necessites. 

Perdre pes és un repte de per si. I per això és recomanable que comencis portant el compte de les calories que prens. En general, hauries ingerir entre 1800 i 2400 calories al dia, en funció de l'edat i el nivell d'activitat. Tot depèn de les teves necessitats, de manera que aquest nombre pot variar depenent del teu cos.

El metabolisme basal (nivell d'energia destinat a mantenir les funcions vitals), l'activitat física, la despesa energètica emprat en la digestió i l'exercici físic són els aspectes que has de tenir en compte per conèixer les calories que necessites afirma Jéssica Hierro, Dietista i nutricionista de Alimmenta.

Per calcular-ho, Hierro recomana una de les fórmules més utilitzades pels nutricionistes. Comença sabent quin és el teu despesa energètica en repòs: GER = 655 + 9,56 x (pes en kg) + 1,85 x (alçada en cm) - 4,68 x (edat en anys).

El resultat que has obtingut l'has de multiplicar per un valor d'1 a 1,5 en funció de l'activitat física que facis. Per exemple, si fas una mica d'exercici pots multiplicar el resultat per 1,3 i si ets tot un atleta per 1,5. En canvi, si tens una vida sedentària, les calories que necessites són simplement les que has obtingut amb la primera fórmula, sense que hagis de multiplicar res al resultat obtingut.

Ara ja saps les calories que necessites per mantenir el teu pes actual. Si vols perdre alguns quilos, només has de restar entre 500 i 700 a aquest número en funció del que vulguis aprimar, afirma Noemí Soriano, especialista en medicina estètica i nutrició de Zen Salut i Bellesa. Amb 500 calories menys al dia, perdràs un total 3500 a la setmana. Això vol dir que et lliuraràs de mig quilo en 7 dies. També pots intensificar els teus entrenaments si et resulta difícil menjar 500 calories menys al dia. D'altra banda, si vols guanyar pes, opta per consumir a partir de 500, matisa Soriano. Això sí, sempre que siguin aliments sans!

Recorda: el control de les calories pot ajudar-te a baixar de pes, però no t'obsessionis amb els números. Si et sents estressat amb tant càlcul, no et preocupis, també hi ha altres maneres de perdre pes que no requereixen estar tan pendent de nombres exactes. El més important és que combinis un bon pla d'exercicis amb una dieta sana i equilibrada.



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×