Cinc propostes Paleo que et salvaran de picar entre hores

FONT: CMDSport | 16 de maig de 2017

  • Picar entre àpats és un dels principals errors en la nostra dieta. Néstor Sánchez, cofundador de Mammoth Hunters, ens explica cinc consells Paleo per evitar aquesta temptació i ens dóna diverses alternatives de refrigeris Paleo per menjar sa.

Néstor Sánchez, cofundador de Mammoth Hunters, la primera app d'entrenament i nutrició Paleo, i expert en Nutrició i Esport, explica que quan es pren la determinació de menjar més sa, moltes persones aconsegueixen organitzar-se els plats principals però els costa mantenir-se ferms amb el cuquet que ataca en el moment més imprevist i davant el qual no es poden contenir.

Encara que ens enxampi fora de casa, qualsevol menú tindrà una amanida i un peix, però ens falten recursos per a aquesta fam ferotge i imprevista que ens acuita en el moment més inesperat, explica Sánchez.

 

CINC PROPOSTES

L'especialista de Mammorh Hunters aconsella cinc propostes per salvar-nos de la temptació:

  • Mou-te: La fam és la manera que té el teu cervell de comunicar-te que has de alimentar-lo. El curiós del tema és que, com els darrers estudis en neurofisiologia, el cervell queda ben alimentat tant amb la ingesta d'aliments com amb el moviment, així que res millor com uns petits exercicis per aguantar fins al sopar. Uns esquat especials o uns Burpees, si el lloc t'ho permet, són una opció ideal.
  • Augmenta les porcions dels plats principals. Un dels errors habituals que es cometen quan s'abandonen els hidrats refinats és mantenir les porcions de la resta d'aliments. Pensa que abans et podies menjar 100 grams de peix perquè t'unflaves de pa. Ara que has eliminat el pa has d'augmentar la dosi de la resta o et entrarà gana de seguida. En el meu cas és habitual que en els menús demani doble segon.
  • Consumeix aliments i no productes. Si el que ingereixes té més de tres ingredients pensa que està preparat per estimular el teu circuit de recompensa i fer que consumeixis més.
  • Assegura't que el que tens és gana. Si el cos porta massa temps demanant aigua i no li has donat o, pitjor encara, li has donat un refresc o cafè, és probable que canviï d'estratègia i en comptes de generar-te set et generarà fam. Així que abans de menjar prova amb un got d'aigua.
  • Prepara els teus propis snacks. Bé plantejat, un snack et permetrà berenar de manera sana, sense estimular excessivament el teu circuit de recompensa i permetrà arribar amb tranquil·litat a la següent menjar. A continuació et presentem algunes propostes.

PROPOSTES PALEO PER PICAR ENTRE HORES

Néstor Sánchez proposa aquests aliments per picar entre àpats:

Les fàcils:

  • Qualsevol tipus de fruita i fruits secs
  • Un tros de coco
  • Pernil Ibèric i meló Picat
  • Rodanxes d'alvocat
  • Rodanxes de poma amb canyella i nous.

Les saciants:

  • Un ou dur amb alvocat
  • Mig moniato al forn
  • Fruits secs amb pernil de gall dindi.


Les elaborades:

  • Nachos de iuca amb guacamole. Ingredients: Per al guacamole: 2 alvocats, 1 tomàquet, ½ ceba, ½ llimona, vi de Jerez, sal i coriandre. Per als nachos: 2 gots de farina de iuca, 2 clares d'ou, sal i pebre vermell dolç.


Elaboració del guacamole: Retirar la pell i l'os als alvocats. Per a això tallar l'alvocat per la meitat i separar-lo en 2 meitats, retirant l'os d'alvocat. Per treure la pell amb una cullereta pots retirar tota la part útil de l'alvocat. Aixafar l'alvocat amb una forquilla fins que quedi una espècie de pasta. Pelar i picar finament el tomàquet i la mitja ceba tendra i afegir al alvocat. Incorporar a la barreja d'alvocat, tomàquet i ceba tendra el coriandre picat, el suc de la llimona, el vi de Jerez i barrejar bé.

Elaboració dels nachos: Posar el forn a escalfar a 160º. Barrejar bé tots els ingredients en un bol, posar un paper d'enfornar sobre una superfície plana i estendre la barreja sobre el paper. Cobrir tota la barreja amb film i acabar d'estendre-amb un corró el més fi que es pugui. Després retirar el film i passar-lo a una safata de forn amb cura. Enfornar 10 minuts i treure-ho del forn per començar a tallar els nachos en forma triangular. Enfornar 5 minuts més, després donar-los la volta i coure al forn 10 minuts més. Comprovar que estan cruixents. Si no, coure uns minuts més, vigilant-los bé. Deixa refredar i servir amb el guacamole.

 

  • Xips de moniato. Ingredients: 2-3 moniatos, batates o moniato, 3 cullerades de greix (oli de coco, mantega, greix de bacó, sèu ...), 1 culleradeta de sal, ¼ de culleradeta de canyella en pols, ⅛ de culleradeta de nou moscada, ⅛ de culleradeta de gingebre en pols, 1 culleradeta de pell de taronja (ecològica), ratllada fina.

Elaboració: Preescalfar el forn a 200 graus. Folrar la safata de forn amb paper per coure. Usant una mandolina o un ganivet ben esmolat (i bon pols), tallar els moniatos fins, una mica menys de 2 mil·límetres de gruix. Posar una capa de moniatos sobre la safata de forn i Pinzelleu amb el greix fos. Si ho desitja, en aquest moment pots empolvorar amb sal, o bé esperar fins treure'ls del forn, quan els barregis amb les altres espècies. Enfornar fins que es tornin daurats i cruixents, uns 10 minuts. Cal vigilar-los prop del final de la cocció, perquè passen de cruixents a cremats en un obrir i tancar d'ulls.

Mentre estan al forn, barrejar la sal, canyella, nou moscada, gingebre i pell de taronja en un bol. Treure els xips del forn i passar-los a una reixeta perquè es refredin. Escampar-la barreja d'espècies mentre segueixen calents. Repetir amb la resta dels moniatos.

Més informació a Mammoth Hunters.

 



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×