Cinc efectes positius després de fer esport

FONT: Erika. Sportadictos | 02 de març de 2016

  • Fer algun esport resulta ideal per mantenir la salut física i mental. Ajuda a estar en forma, millora la qualitat de vida, prevé algunes malalties i millora l'aprenentatge. 

Segons la intensitat, la freqüència i la nostra personalitat, l'esport pot tenir en nosaltres diversos efectes. En general, aquests són els beneficis de practicar l'esport de manera constant.

Prevenció del deteriorament cognitiu
A mesura que es va creixent, l'edat és un factor determinant per estar propens a patir malalties degeneratives (infart cerebral, Alzheimer, demència, etcètera). Fer algun tipus d'activitat física aconsegueix augmentar les substàncies químiques del cervell, prevenint així la degeneració de neurones de l'hipocamp. Fins i tot, el fer un esport de forma contínua està lligat a un menor risc de mortalitat i una millora en la funció cognitiva.

Millora l'autoestima
El practicar un esport de forma perseverant augmenta la imatge d'un mateix i, per tant, millora l'autoestima. Independentment de l'edat o el sexe que es tingui, eleva la percepció positiva de l'atractiu en un mateix, el que fa que et valors encara més.

Augmenta la capacitat cerebral
En fer exercici el cervell produeix més neurones i més connexió entre elles, el que es coneix com neurogènesi. Una investigació de Vaynman, Yong i Gomez-Pinilla, va llançar que un entrenament intens eleva els nivells de proteïna BDNF (Brain Derived neurotrophic Factor) que es troben en el cervell i influeixen de manera positiva en el pensament, l'aprenentatge i la presa de decisions .

Evita l'ansietat
Els neurotransmissors que s'alliberen durant i després de realitzar algun esport poden calmar els símptomes de l'ansietat. A més, l'exercici que es practica de forma regular permet controlar l'estrès, a causa de la descàrrega d'energia que genera l'activitat.

Augment del llindar del dolor
Aquest efecte és provocat per l'alliberament de les endorfines, substàncies químiques que donen la sensació de felicitat i eufòria i, els que inhibeixen les fibres nervioses que transfereixen el dolor. Nombrosos estudis han demostrat que a més poden alleujar els símptomes d'una depressió.

Tingues en compte que els efectes positius després de realitzar un esport s'obtenen si es duen a terme de manera persistent. Per això el millor és fer exercici tres cops per setmana com a mínim 30 minuts. Cas contrari, el deixar de fer aquesta activitat alguns beneficis desapareixen. Així que comença per incrementar hàbits positius i inclou una rutina.



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×