Cinc consells per reprendre l'exercici físic

FONT: CDM Sport | 11 de maig de 2017

  • Després d'una aturada en l'exercici físic ens enfrontem a com tornar a la rutina d'entrenaments. Els experts de Crown Sport Nutrition ens ofereixen consells per tornar a activar el nostre cos sense fallar en l'intent.

Durant un període més o menys llarg d'inactivitat física provocat per una lesió, per prescripció mèdica o, simplement, per motius personals, de vacances o descans, el cos de l'esportista pateix una transformació que cal tenir en compte a l'hora de tornar a la rutina d'entrenaments i activar-nos de nou en l'exercici físic.

EVITAR CRUIXIMENTS
L'alimentació no només s'ha de cuidar després de reprendre l'exercici físic, sinó també abans. "És important controlar la dieta ja que al no fer activitat física les necessitats calòriques i de nutrients són menors", indiquen des Crown Sport Nutrition

Pablo Felipe Martín, entrenador i assessor de Crown Sport Nutrition, explica que "en tornar a l'activitat física apareix la miàlgia diferida, les anomenades 'agulletes', com a resposta dels nostres músculs després de la pràctica d'exercici físic. No obstant això, es poden reduir o minimitzar amb una correcta alimentació i amb suplements alimentaris de qualitat ".

Després de la pràctica esportiva és imprescindible adequar la recuperació tant muscular com energètica. Per a això existeixen nombrosos complements nutricionals en el mercat.

ACTIVA EL COS DE FORMA PROGRESSIVA
La tornada a l'entrenament o a la pràctica esportiva no pot ser una tornada amb el mateix nivell que l'última vegada. És important saber on som físicament per adequar l'entrenament a la condició física. "Intentar fer el mateix que es feia abans de la lesió o l'aturada només pot generar-nos problemes físics", expliquen des de Crown Sport Nutrition.

COM REPRENDRE L'EXERCICI FÍSIC
Si vols fer esport de forma saludable, segueix els consells que proposen els experts i aconseguiràs posar-te en forma sense posar en perill la teva salut:

  • No forcIs la tornada: Si l'aturada és conseqüència d'una lesió o per motius de salut, assegura't que has tingut una recuperació total. Tornar sense estar recuperats pot generar més lesions i problemes!
  • Pas a pas: És important tornar a practicar esport amb exercicis bàsics i específics per adaptar-te a la teva condició física. No vulguis continuar on ho vas deixar, l'esport és qüestió d'hàbit. Augmentar la càrrega d'entrenament de forma seqüencial t'ajudarà a assolir els teus objectius de forma sana.
  • L'escalfament és el primer exercici: Resulta de vital importància escalfar adequadament i fer estiraments per prevenir lesions i sobre esforç muscular. "L'escalfament és la part més important i indispensable de l'exercici. Un bon escalfament garanteix una bona pràctica esportiva sense riscos", afegeix Martín.


Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×