Calcula les calories que necessita el teu cos

FONT: Barbara Munar. Sport Life | 17 de setembre de 2015

  • Saps com calcular la teva Taxa Metabòlica Basal? Aquest valor mínim d'energia que necessita el teu organisme per viure? Pren paper i bolígraf, que t'expliquem com fer-ho!

Saps com calcular la teva Taxa Metabòlica Basal? Aquest valor mínim d'energia que necessita el teu organisme per viure? Pren paper i bolígraf, que t'expliquem com fer-ho!

A partir d'aquesta dada i en funció de la nostra activitat, calcularem la nostra necessitat energètica diària aproximada.

Abans de llançar-me a explicar-vos aquesta fórmula, que data de principis del segle XX, us avanço que hi ha altres fórmules i que és un càlcul aproximat ja que no té en compte el% de greix corporal del que partim i tampoc% de múscul que tenim. De manera que, aquesta fórmula pot ser inexacta per a les persones que tenen molt de múscul (la fórmula dóna menys calories de les que necessita) i també per a les persones amb sobrepès (l'equació dóna una dada calòric major del que necessita).

Aquesta fórmula pot aproximar-se a les necessitats d'una persona amb una composició corporal normal, és a dir, que tingui una relació mitjana entre la massa muscular i la massa grassa. Així que com sempre us dic, les dietes, el consell de nutrició i el càlcul calòric s'han de dur a terme per professionals, però com a fórmula orientativa us pot servir.

L'EQUACIÓ DE HARRIS BENEDICT
CÀLCUL APROXIMAT DEL METABOLISME BASAL

L'equació de Harris-Benedict (cognoms dels que la van redactar) consisteix en la següent fórmula:

  • Taxa metabòlica de les DONES: 665 + (9,5 x pes en kg) + (1,8 x alçada en cm) - (4,6 x edat)
  • Taxa metabòlica dels HOMES: 66,4 (13,7 x pes en kg) + (5 x alçada en cm) - (6,7 x edat)

Exemple

  • Dona 32 anys, 165 cm i 55 quilos
  • 665 + (9,5 x 55 kg) + (1,8 x 165 cms) - (4,6 x 32) = 665 + 522,5 + 297-147,2 = 1.337,3 cal / dia

CÀLCUL APROXIMAT DE LES NECESSITATS CALÒRIQUES DIÀRIES
EN FUNCIÓ DE LA NOSTRA ACTIVITAT DIÀRIA
Ara calcularem les necessitats calòriques diàries en funció de la nostra activitat:

  • Poc o cap exercici: TMB x 1,2
  • Exercici lleuger (1-3 dies a la setmana): TMB x 1,375
  • Exercici moderat (3-5 dies a la setmana): TMB x 1,55
  • Exercici intens (6-7 dies a la setmana): TMB x 1,725
  • Exercici molt intens (dos entrenaments diaris intensos): TMB x 1,9

Exemple
Necessitats calòriques DIÀRIA AMB ACTIVITAT MODERADA: Dona 32 anys, 165 cm i 55 quilos
1337,3 X 1,55 = 2072,8 Calories / dia

 

CÀLCUL APROXIMAT DE LES NECESSITATS CALÒRIQUES DIÀRIES
A DEFINICIÓ O VOLUM
Si vols calcular les calories que necessites per reduir pes s'ha de restar el 20% a la fórmula de Harris Benedict i si per contra estàs en volum, has de sumar el 20%.

En el cas de la dona de 32 anys, 165 cm i 5 kg del nostre exemple, la fórmula s'aplicaria així:

  • 20% = 2072,8 x 0,20 = 414,4
  • Volum: 2.072,8 + 414,4 = 2.487,2
  • Baixada: 2072,8-414,4 = 1.658,4

Com veieu, és una fórmula senzilla i ràpida per obtenir una orientació de la nostra despesa calòrica diària. La setmana que ve us parlaré de com convertir les necessitats calòriques en repartiment de nutrients: Proteïnes, Greixos i Hidrats, també de forma aproximada.

Hi ha altres mètodes per al càlcul del consum de calories. Aquesta és una fórmula més de les que podreu trobar. Així mateix, vull destacar que aquest post no pretén passar per alt la importància de consultar amb un professional.

Si vols, pots utilitzar la calculadora de calories de Harris Benedict aquí.



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×