Beneficis dels gelats

FONT: Blog de bienestar | 03 de juny de 2015

  • Ha arribat la calor i de tant en tant ve de gust prendre un gelat per refrescar-se. Però, realment és bona idea? Com amb gairebé tots els productes alimentaris, menjar un gelat té els seus pros i contres. Depenent de les quantitats ingerides o del tipus de producte consumit, l'impacte sobre la nostra salut serà més o menys positiu.

TIPUS DE GELATS

Hi ha moltes variacions en el tema dels gelats, i per tant val la pena diferenciar els diferents tipus de productes que et pots trobar al mercat.

· El gelat clàssic conté un percentatge important de greix lacti, fins i tot part de greixos saturats, i també una quantitat significant de sucre. Per a les persones intolerants a la lactosa, existeixen variants a força de soja o equivalents, que també porten greix i sucres.
· El sorbet s'elabora amb suc de fruites (de vegades puré de fruites), i no té greixos, encara que sol contenir molt sucre.
· El iogurt gelat, que s'ha posat molt de moda últimament, no és realment iogurt gelat la majoria de les vegades, ja que conté molt més greix i sucres que els iogurts tradicionals, a més d'un menor nombre de bacteris làctics.

Per a tots aquests productes, hi ha variacions sense sucre (amb edulcorants) i, el que és més important, grans diferències en l'elaboració, segons es tracti d'un gelat artesà o d'un gelat industrial.

 

BENEFICIS DELS GELATS

Sens dubte la principal virtut del gelat és que és un producte refrescant, encara que això no sigui una característica mesurable en termes de salut alimentària, sí que té un impacte notable en el benestar, al tractar-se d'un moment plaent.

A més, alguns gelats poden aportar part dels ingredients necessaris en una alimentació equilibrada, especialment greixos i carbohidrats, a més d'alguns productes continguts en la llet (calci, vitamines). No obstant això aquesta aportació varia molt segons els productes. Alguns gelats industrials contenen molt pocs dels elements més sans de la llet, ja que han estat enriquits en greix i sucres.

INCONVENIENTS

Com hem vist abans, els gelats contenen molts lípids i carbohidrats, amb l'excepció dels sorbets que no tenen greixos però sí molts sucres. Per tant són aliments amb una aportació calòrica molt alta, i cal consumirles amb moderació. Per exemple, una porció de gelat pot fàcilment contenir la quantitat de greix recomanada diària.

A més, hi ha molta diferència entre els productes. Els gelats industrials solen incloure molt aire, de manera que no donen molta sensació de sacietat, i inciten a voler menjar més, el que implica un risc de menjar més sucres. Els gelats artesans contenen menys aire però bastants greixos, algunes dels quals saturats. Una de les solucions per menjar gelats més sans és optar per aquells a base de vegetals, com la soja, que en general són menys dolços.

De totes maneres, un consell important és fixar-se sobre l'etiqueta d'informació nutricional, i mirar amb detall dades com l'aportació energètica i les matèries primeres usades. Com més curta sigui la llista d'ingredients, millor, especialment si els sabors vénen de productes naturals i no d'additius. En general, els gelats artesans solen ser més recomanables, però això no impedeix que calgui mirar amb detall la seva composició.

En definitiva, un gelat pot ser un excel·lent aliment, sempre que es consumeixi amb moderació i després informar-se correctament del que conté.



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×