Beneficis del Pilates durant l'embaràs

FONT: VITÓNICA | 16 d'octubre de 2014

  • L'activitat física moderada durant l'embaràs pot ser molt beneficiosa tant per a la mare com per al nen. Descubreix els beneficis del pilates durant l'embaràs.

Moltes dones quan es queden embarassades opten per deixar de banda tota activitat física, en part per por que pugui afectar negativament el nadó. No obstant això, l'activitat física moderada durant l'embaràs pot ser molt beneficiosa tant per a la mare com per al nen, sempre que sigui guiada per professionals amb experiència per treballar de forma segura.


El Pilates és una de les disciplines que millor ens poden venir en aquell moment: el control corporal i de la respiració, el treball del sòl pèlvic, l'enfortiment de l'esquena i la mobilització i estabilització de la columna són alguns dels beneficis que podem obtenir en practicar Pilates durant l'embaràs.

Entrenar amb seguretat

El primer que hem de fer és acudir al ginecòleg i al metge de capçalera perquè ens assegurin que l'embaràs no és de risc i que podem realitzar activitat física moderada sense cap perill. A més, si venim d'un període sedentari, l'embaràs no és el millor moment per començar a fer esport: serà més beneficiós començar en el postpart.
En el primer trimestre és quan hi ha més riscos de complicacions, per la qual cosa haurem limitar la nostra activitat física a caminar o passejar sense pujar molt les pulsacions.
Després del primer trimestre la pràctica de Pilates és molt beneficiosa en les embarassades, guiada sempre per un professional i tenint en compte unes pautes bàsiques, com per exemple no posar-nos estirades cap per avall.

Beneficis del Pilates durant l'embaràs

· Els exercicis en posició de quatre grapes (a quatre potes) són beneficiosos durant l'embaràs, ja que alliberen el pes de l'esquena de la futura mare. L'enfortiment de l'esquena, sobretot de la zona lumbar, és important perquè la mare pugui portar la panxeta sense problemes.


· Els exercicis de mobilització de la columna, com el clàssic "gos i taula" ajudaran a la mare a conèixer bé el seu cos ia mobilitzar i estabilitzar la zona de la columna vertebral. A més, és important insistir en la reeducació postural, que ens estalviarà més d'un mal d'esquena quan la panxa comenci a créixer.


· El treball del sòl pèlvic (musculatura profunda de l'abdomen) a través del mètode Pilates des del segon trimestre de l'embaràs (i no a un mes de donar a llum, com es venia fent tradicionalment) ens ajudaran a conservar el to d'aquesta musculatura interna ja facilitar el camí el dia del part. Si els fem des d'un principi també ens serà més senzill recuperar el to després de donar a llum.


· Cap al final de l'embaràs és convenient posar l'accent en alguns exercicis d'obertura de la pelvis perquè el nadó es encaix (prengui una bona postura de sortida) i facilitem el part. Els exercicis sobre fitball són una gran ajuda en aquest moment.


· El control de la respiració, un dels pilars bàsics del Pilates, també ens ajudarà de cara al dia del naixement. Saber dirigir la entrada de l'aire cap a les nostres costelles o cap a terra pèlvic farà que el part sigui més agradable.
Si tenim alguna vitónica embarassada, si la vostra parella o alguna amiga està esperant un nadó, podeu animar a que no es quedi parada i segueixi realitzant activitat física si el seu metge li ho permet: una manera genial de trobar-se en forma per rebre el nou membre de la família.



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×