Beneficis de la natació a l'hivern

11 de desembre de 2019

  • A més d'estar protegit del fred de l'hivern en una piscina climatitzada, la natació en aquesta època t'ajudarà a alliberar l'estrès diari, mantenir-te en forma, millorar la tècnica i tot sense haver d'acudir al running com a alternativa per a practicar exercici aeròbic.

PER QUÈ HAURIES DE PRACTICAR NATACIÓ TOT L'ANY?
La natació no és una pràctica que tothom contempla quan arriba l'hivern. Les pluges o les fredes temperatures fan que molts esportistes aprofitin aquesta època per fer bici, córrer o anar a al gimnàs. Però si ho penses ¿on estaràs millor que en una piscina coberta? A més d'estar protegit del fred de l'hivern, la natació en aquesta època t'ajudarà a alliberar l'estrès diari, mantenir-te en forma, millorar la tècnica i tot sense haver d'acudir al running com a alternativa per a practicar exercici aeròbic. Així que ja saps, posa't el banyador, agafa la tovallola i ves a la piscina climatitzada mes propera.

QUINS SÓN ELS SEUS BENEFICIS?

Alliberar l'estrès del dia a dia
Nedar en l'època més freda de l'any és una activitat molt relaxant. El submergir-nos en una piscina climatitzada, protegits del fred exterior i nedant a un ritme lent ens aportarà un efecte relaxant, ideal per alliberar-se de l'estrès produït a la feina. Per si encara no ho sabies, al nedar aconseguim alliberar substàncies que hem produït en excés durant el dia com el cortisol o l'adrenalina, relacionades amb l'estrès.

Practicant estils bàsics com crol, papallona o esquena ajudes a alliberar nusos de tensió en zones musculars claus com les esquena, el coll o les espatlles. A més, la natació pot ajudar-te en el tractament de símptomes d'ansietat i depressió generant endorfines i altres hormones que ens produeixen sensacions agradables i de benestar.

Alternatives al running per practicar exercici aeròbic
La formes més habitual de practicar exercici aeròbic per molts esportistes és el running. A l'hivern pot ser més complicat posar-se les sabatilles a causa del mal temps. Si vius a Canàries podràs practicar running sovint, però si vius al nord d'Espanya, les temperatures són més baixes, les pluges més comuns i les hores de llum disminueixen dia a dia. I és clar, les ganes de sortir a gastar sabatilles no són les mateixes.

L'alternativa perfecta per continuar el nostre entrenament de resistència és la natació. A més, si les articulacions parlessin, t'ho agrairien.

Mantenir la línia o perdre pes
En la natació participen una gran quantitat de músculs, de manera que segur ens ajudarà a mantenir-nos en forma i fins i tot perdre aquests quilos que hagis pogut guanyar. La natació a l'hivern és una activitat ideal per tonificar músculs i guanyar massa muscular alhora que cremes greixos. Una cosa important si pensem en la flaccidesa que sol quedar després de la pèrdua de pes.

Millorar la tècnica en la braçada
Les piscines climatitzades a l'hivern solen estar menys concorregudes. Aquesta època pot ser una bona opció per centrar-nos en millorar la tècnica al nedar ja que no trobarem gent que ens pugui molestar. D'aquesta manera podràs concentrar-te en les quatre parts principals de la braçada com són: la posició del cos, l'entrada del braç a l'aigua, la recuperació del braç sobre l'aigua i el moviment dels peus.



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×