Avantatges d'entrenar amb pulsòmetre

FONT: CMD Sports. Núria Balaguer. Antonio Hidalgo | 30 d'octubre de 2014

  • Els aficionats al running coneixen la importància de controlar les seves pulsacions durant els entrenament. Saber quina és la Freqüència cardíaca a la qual treballa, atorga seguretat al corredor, a mes de permetre corregir els ritmes per augmentar o disminuïr les pulsacions.

El pulsòmetre es compon d'un rellotge-cronòmetre de polsera i una cinta elàstica que l'esportista es col·loca al pit. Compta amb un sensor que comptabilitza les pulsacions de la persona que l'utilitza i les reflecteix a la pantalla del rellotge pràcticament de forma instantània. "Ens permet tenir sota control el nostre llindar aeròbic i anaeròbic", assegura Hidalgo, que reconeix que és possible mesurar també el pols amb els dits sobre el coll o el canell, encara que de forma menys fiable i menys pràctica, ja que cal aturar la carrera per prendre-les.

Una referència ràpida per saber quina és la nostra FCM (Freqüència Cardíaca Màxima) és calcular 220 - la teva edat. "Encara que en aquesta fórmula no entra ni el factor sexe (les dones tenen la freqüència màxima més baixa) ni el factor condició física, ens pot ser d'utilitat si mai ens hem fet una prova d'esforç", relata l'atleta. D'aquesta manera, sabrem quin és el límit a què hem de treballar i dosificar el nostre esforç en funció del tipus d'entrenament que realitzem i els objectius que volem assolir.

"El pulsòmetre és també molt útil per a aquelles persones que pateixen algun tipus de problema cardiovascular. Poden col.locar-se'l per sortir a fer exercici suau, com ara caminar, i tenir controlat el seu pols en tot moment ", afirma.

Treball a diferents intensitats

Exercici moderat: sense passar del 60% de la nostra FCM. Un exemple d'un entrenament d'aquesta intensitat seria un rodatge d'escalfament de 15 o 20 minuts i uns estiraments.


Exercici mitjà: amb pulsacions que se situïn entre el 60 i el 70% de la FCM. Exemple d'això seria un entrenament de sèries a un ritme no excessivament exigent.


Exercici d'intensitat alta: Treballarem amb un pols d'entre el 75 i el 100% de la nostra capacitat. En aquest cas, realitzaríem unes sèries intenses (5x500 a un ritme de 1:25 per exemple) o un rodatge a un ritme molt elevat, fregant els nostres límits d'esforç.

Característiques a tenir en compte per comprar un pulsómetro

1- Números grans en pantalla, que ens permetin veure les pulsacions amb gran facilitat i amb un simple cop de vista.

2- Possibilitat de veure el cronòmetre i la freqüència cardíaca al mateix temps en pantalla.

3- Bona adherència de la cinta al nostre pit i comoditat en l'ús.

4- Llum en el rellotge per si duem a terme entrenaments a la tarda / nit.

Alejandro Hidalgo (Grau de Castelló, 1989) és diplomat en Magisteri d'Educació Física i exerceix com a socorrista a la Universitat Jaume I des de fa quatre anys. Entrena atletisme des de nen i milita a les files del Club d'Atletisme Platges de Castelló i en el qual va ser entrenador durant una temporada. Es considera un gran amant de l'esport, ja que també practica ciclisme de muntanya i carretera, pàdel i natació.



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×