Així és el Plat per Menjar Saludable recomanat per Harvard

13 de setembre de 2019

  • L'Escola de Salut Pública de Harvard ha creat un Plat per Menjar Saludable com a guia per saber quin tipus d'aliments ha de contenir cada ració d'aliments que ingerim i aconseguir així una nutrició equilibrada.

El Plat per Menjar Saludable ha estat creat per experts en nutrició de l'Escola de Salut Pública de Harvard i els editors en Publicacions de Salut de Harvard. Es tracta d'una guia per a crear menjars equilibrats i menjar sa i que es resumeix en els següents consells:

  • Feu que la majoria dels àpats siguin vegetals i fruites. ½ del plat: Proveu incorporar color i varietat, i recordeu que les patates no compten com un vegetal a El Plat per Menjar Saludable, pel seu efecte negatiu en els nivells de sucre en la sang.
  • Esculli cereals integrals. ¼ del plat: Cereals integrals i intactes, com blat integral, ordi, grans de blat, quinoa, civada, arròs integral, i els menjars preparats amb aquests ingredients com pasta de blat integral, etc. Tenen un efecte més moderat en els nivells de sucre en la sang i la insulina que el pa blanc, arròs blanc, i altres cereals refinats.
  • El valor de la proteïna. ¼ del plat: Peix, pollastre, llegums i nous són fonts de proteïnes saludables i versàtils. Es poden barrejar en amanides, i combinen bé amb vegetals en un plat. Límit les carns vermelles, i eviti carns processades com bacó i embuditos.
  • Olis amb moderació: Esculliu olis vegetals saludables com oliva, canola, soja, blat de moro, gira-sol, i eviteu els olis parcialment hidrogenats, els quals contenen els greixos trans no saludables. Recordeu que 'baix en greix' no vol dir 'saludable'.
  • Preneu aigua, cafè, o te: Eviteu les begudes ensucrades, limiteu la llet i productes lactis a una o dues porcions al dia.

ESTIGUES ACTIU!
El missatge principal del Plat per Menjar Saludable és enfocar-se en la qualitat de la dieta. És important mantenir-se actiu també per mantenir el control del pes.

  • El tipus de carbohidrats en la dieta és més important que la quantitat perquè algunes fonts de carbohidrats, com els vegetals, fruites, cerelaes integrals, i llegums, són més saludables que altres.
  • El Plat per Menjar Saludable també aconsella als consumidors a evitar les begudes ensucrades, una font principal de calories, usualment amb poc valor nutricional.
  • El Plat per Menjar Saludable anima els consumidors a fer servir olis saludables, i no estableix un màxim en el per cent de calories de fonts saludables de greix que les persones han d'obtenir cada dia.


Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×