Aiguagim. Una activitat plena de beneficis

FONT: NatacionCS | 18 de setembre de 2019

  • L'aiguagim, conegut también com fitness aquàtic o gimnàstica aquàtica, és una variant de l'aeròbic i es fa en un medi aquàtic, generalment una piscina.

A causa que és treballa en condiciones d'immersió, i gràcies a la flotació promoguda per l'aigua, en practicar aiguagim obtenim tots els beneficis de practicar un esport com l'aeròbic, però és disminueix considerablement el risc de lesions.

Cal recordar que, dins de l'aigua, el pes d'una persona disminueix entre un 80 i 90% per al qual cosa el cos no és ressent i el risc de patir algun tipus de lesió disminueix considerablement.
 
Es tracta d'una activitat física perfecta per a persones amb problemes traumatològics, articulars o musculars o persones en procés de rehabilitació a causa del reduit impacti articular.
 
És un esport molt indicat per a persones de tercera edat, dones embarassades, persones amb sobrepès o que no ténen molt bona forma física.
 
També cal destacar el seu component lúdic. És un esport molt divertit i amè, perfecte per practicar en grup.

 

Els benecifis del Aquagym

  • Et posa en forma: És un exercici complet que millora la capacitat aeròbica i anaeròbica. La dificultat per moure's en l'aigua promou el desenvolupament de la resistència i tonificació muscular, que a més pot complementar-se amb la inclusió de certs materials com manuelles, cinturons, pilotes, etc.
  • Augmenta la flexibilitat: Ja que el cos està subjecte a la resistència a l'aigua durant l'exercici aeròbic, que requereix moviment en diverses direccions, les articulacions augmenten naturalment el seu rang de moviment.
  • Exercici de baix impacte: Sovint no pensem en això, però l'impacte que li donem a les nostres articulacions en el nostre dia a dia o durant un «entrenament terrestre» pot ser esgotador. En termes simples, el nostre cos no està subjecte a la gravetat a l'aigua i per tant, l'impacte dels moviments són molt baixos. Això és particularment atractiu per a aquelles persones amb afeccions articulars com l'artritis o els que actualment estan en rehabilitació física.
  • Promou la salut mental. L'efecte relaxant de l'aigua i la sensació de lleugeresa que se sent després de dur a terme exercici en un medi aquàtic són indiscutibles. També, com la resta d'activitats físiques, genera la secreció d'endorfina o hormona del plaer, que afavoreix aquesta sensació de benestar després d'haver realitzat un esforç.
  • Combat la cel·lulitis: En realitzar exercici en un medi aquàtic, els moviments de l'aigua actuen sobre la pell, realitzant al mateix temps un massatge drenant que estimula la circulació i ajuda a disminuir la retenció de líquids, així com a eliminar la cel·lulitis.
  • Crema de calories: La combinació d'exercicis de força i cardio barrejats amb la resistència a l'aigua en l'exercici aquàtic garanteix que el cos faci un entrenament complet. Depenent de l'activitat cardiovascular, el pes (inclosos pesos addicionals com peses i cinturons de peses), la temperatura de l'aigua, el volum i la flotabilitat, el cos pot cremar entre 400 i 500 calories en una hora d'exercici.
  • Redueix la pressió arterial: La resistència a l'aigua no és només una característica de flotació per ajudar a treballar els músculs. De fet, la pressió de l'aigua també actúa en la sang i permet que el flux sanguini circuli de manera més efectiva en tot el cos, disminuint la pressió arterial i, a la llarga, disminuint la freqüència cardíaca en repòs. Aquest benefici significa que el teu cor està mantenint la seva productivitat fent menys esforç!
  • Exercici ideal per l'estiu: A mesura que les temperatures es fan més càlides, el desig de fer exercici sota el sol pot semblar poc atractiu, de manera que l'aigua es converteix en el millor mitjà per a realitzar esport. Els exercicis aeròbics en l'aigua poden satisfer aquesta necessitat de sentir-se fresc a temperatures més càlides alhora que permeten l'execució d'exercici.
  • T'ho passaràs d'allò més bé: Se sap que l'aeròbic aquàtic és una de les activitats més divertides que hi ha actualment. És un esport col·lectiu, que et dóna l'oportunitat de relacionar-te i passar una estona agradable i divertida.
  • Un esport per a tots els públics. És un esport apte per a totes les edats i condicions físiques. És ideal per a grup de nens ja que poden incloure una infinitat d'exercicis divertits amb diferents materials. Molt recomanable per a dones embarassades, gent gran i persones amb sobrepès així com tot aquell que pateixi malalties musculars. A més, no cal saber nedar ja que es realitza a la zona de la piscina on es toca peu.

Materials que es fan servir en l'Aquagym
Hi ha diversos accessoris que es poden incloure en les sessions d'entrenament per treballar certs grups musculars, augment de la flexibilitat i fins i tot en el treball de relaxació.

Aquests són alguns dels materials més emprats en les sessions d'Aaiguagim.

  • Pesos i Manuelles
  • Taula o step
  • Pilotes o fitballs
  • Tires de goma escuma
  • Turmelleres
  • Gomes i Cintes elàstiques
  • Pullboys
  • Aquapad
  • Rubberband


Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×