A dieta després de vacances

FONT: Vitonica. Lady Fitness | 12 de setembre de 2017

  • Has tornat de vacances amb algún quilo extra? Setembre és un bon mes per agafar hàbits saludables i deixar enrera mals hàbits a l'hora de menjar

La majoria de les persones, quan tornen de les seves vacances ho fan acompanyats d'algun quilo de més: al fet que solem deixar de banda els entrenaments (encara que podem entrenar fins i tot a l'habitació de l'hotel amb un petit circuit com aquest) li sumem que ens relaxem amb la dieta i donem curs a les cervesetes, les tapetes, les copes i altres plaers típics estiuencs.

El fet és que el mes de setembre marca el punt de partida per a molts per començar la dieta: marcar-se objectius més saludables de cara al nou curs com ara menjar millor i perdre aquests quilos que hem agafat pel camí.

Perquè aquests propòsits es compleixin, us donem un cop de mà amb els punts clau per millorar la nostra alimentació de cara al nou curs. Aprofita setembre per començar a cuidar-te!

 

VISITA EL MERCAT
Començar per una bona compra és fonamental quan volem començar a menjar millor. El més intel·ligent que podem fer és deixar el supermercat només per allò que és imprescindible (productes d'higiene, neteja, aliments en conserva ...) i optar per començar a visitar el mercat tradicional o el petit comerç del nostre barri, on podrem trobar aliments frescos i generalment de bona qualitat.

Potser ens suposa invertir una mica més de temps a causa dels desplaçaments, però el simple fet de realitzar la majoria de la nostra compra al mercat en lloc de al súper ja aconseguirà que allò que portem a casa sigui bastant més saludable.


ESCULL ALIMENTS I NO PRODUCTES
Basar la nostra alimentació en aliments, i no en productes processats, és una altra de les grans eleccions que podem fer a l'hora de cuidar més la nostra alimentació. Això resulta bastant més senzill si hem seguit el punt anterior: fer la compra al mercat en lloc de al súper, on les prestatgeries solen estar plenes de "productes comestibles" però no d'aliments.

Una dieta basada en aliments ens assegurarà saber el que estem menjant en cada moment, menjar fresc i de temporada, evitar sucres amagats (com els que es troben en molts dels aliments processats de forma habitual) i ens porta directament al següent punt de la nostra llista, que és ...



CUINA EL QUE MENGES
Cuinar allò que menjarem també ens ajuda a portar una alimentació més variada, ordenada i equilibrada. Si hem fet la compra al mercat i hem optat per comprar aliments en lloc de productes processats, cuinar el que mengem és el següent pas lògic.

Cuinar al wok, al forn o al vapor al microones és senzill i saludable: dóna'ls una oportunitat!
Cuinant tu mateix/a, controlaràs tot el procés per no afegir greixos poc saludables o fregits excessius als teus plats, i pots triar la forma de preparar cada plat.

Si no ets hàbil cuinant, aprendre a cuinar, encara que sigui el bàsic, és una inversió en la teva salut a llarg termini. Busca informació on-line, descàrrega aplicacions mòbils, apunta't a algun curs prop de casa teva o demana ajuda als teus amics perquè et donin un cop de mà al principi. D'aquí a uns mesos ho agrairàs.


PLANIFICA ELS MENJARS
Abans de ficar-te a la cuina, i abans fins i tot d'anar a comprar, convé que tinguis planificats els menús de la setmana. D'aquesta manera compraràs només el necessari en el mercat i sabràs el que menjaràs amb antelació cada dia de la setmana: aquesta és una forma senzilla d'evitar la temptació de saltar-te el teu pla de nutrició i a més no gastaràs diners en coses innecessàries.

Planificar, cuinar i congelar el diumenge per a la setmana que ve t'ajudarà a portar una dieta més ordenada
Guarda una estona de diumenge, per exemple, per planificar tots els teus menús fent-los variats i equilibrats. Cuinar, guardar en tuppers (de vidre o de plàstic, depèn de cada cas) i congelar és molt bona idea, sobretot si has de menjar a la feina: només hauràs de treure el tupper de la nevera la nit anterior i escalfar-lo abans de menjar.

Una molt bona idea per tenir a punt per menjar en qualsevol moment són les "amanides en pot casolanes": utilitza un pot de vidre amb tapa de rosca per anar ficant els ingredients de la teva amanida, col·locant a baix la base de fulles verdes (enciam, escarola , espinacs, canonges) i per sobre els altres ingredients. Tanca bé el pot i guardeu a la nevera perquè aguanti en perfecte estat uns dies i tindràs una amanida a punt per menjar en qualsevol moment.


ELIMINA EL CONSUM D'ALCOHOL
Segurament durant l'estiu ens hem excedit amb els mojitos al xiringuito, les canyes, la sangria ... i aquestes són calories sense cap valor nutricional que podem eliminar fàcilment dient adéu a l'alcohol en el nostre dia a dia.

L'alcohol només t'aporta calories buides: elimina (o redueix al màxim) el seu consum.
Mentre estem a casa aquesta norma és senzilla de seguir, però què passa quan sortim amb els amics o anem a prendre l'aperitiu? Si vols refrescar-te, l'aigua amb gas, gel i una rodanxa de llima o llimona pot fer les vegades d'un refresc. Per consum esporàdic, la cervesa sense alcohol o els còctels sense alcohol poden ser una altra de les opcions, però no n'abusis.

Amb aquests petits consells, els quilos que puguis haver agafat durant les vacances desapareixeran en poc temps. Estigues actiu, reprèn l'exercici físic si és que l'has deixat durant els mesos d'estiu i pren el compromís de portar una dieta saludable durant aquest nou curs.



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×