8 raons per practicar Pilates

FONT: Viu Actiu | 28 d'octubre de 2014

  • El mètode Pilates és un complet sistema d'entrenament que incorpora moviments d'estiraments, de força, alineació, equilibri i cardio. Et donem vuit raons perquè consideris provar una sessió de Pilates.

1. Enforteix el teu core

El mètode Pilates està molt centrat en el treball del centre corporal. Cada moviment emana del que anomenem "core", o com l'anomena el propi Joseph Pilates, creador d'aquest sistema d'entrenament, la central elèctrica del cos. El localitzem envoltant la zona del maluc, formant una espècie de faixa: músculs abdominals, lumbars, glutis i sòl pèlvic.

 

2. Millora la teva flexibilitat

Un estudi publicat a l'Asian Journal of Spors Medicine va concloure que les persones que van realitzar sessions de 45 minuts dos cops per setmana van enregistrar un augment de la seva flexibilitat i estabilitat lumbo-pèlvica. Joseph Pilates deia "ets tan jove com la teva espina dorsal és flexible", i amb el seu mètode pretén mantenir la joventut i el benestar a través d'una columna vertebral flexible i articulada. Això pot ser particularment útil quan es tracta de compensar els temps moderns, on passem tantes hores asseguts davant un ordinador.

 

3. Ajuda a dormir

No és cap secret que anar al gimnàs ajuda a dormir millor. S'ha demostrat que la pràctica de Pilates pot millorar els patrons del son, reduïr la somnolència diürna i disminuïr els cicles de son trencat. 

 

4. Ajuda a prevenir lesions

Pilates equilibra el cos a través de la tècnica i el coneixement. Els moviments es realitzen amb atenció i control, la qual cosa fa que es desenvolupi una consciència de com moure's correctament, evitant els mals hàbits que condueixen al dolor i a les lesions. 

 

5. Alleuja el mal d'esquena

Un estudi recent publicat al Journal of Bodywork amd Movement Therapies confirma que pot alleujar el dolor lumbar persistent.

 

6. Millora la postura corporal

Amb els corresponents beneficis estètics que comporta una postura corporal correcte, una cintura ben formada, un abdomen pla i una zona lumbar enfortida.

 

7. Millora el teu estat d'ànim

Nombrosos estudis afirmen que Pilates és un dels millors mètodes per sentir-se be. No només per un augment de les endorfines, sinó perquè crea un plaer sostingut provinent de viure en un cos sense dolor, en forma i flexible. 

 

8. És bo pel cor

Si no has provat una sessió de Pilates, no deixis que t'engany l'estora. Pilates té qualitats aeròbiques que sovint són passades per alt.

Joseph Pilates va ser un nen asmàtic, que va patir raquitisme i febre reumàtica, la qual cosa el va fer estudiar molt sobre el cos humà, el moviment dels animals, la filosofia oriental i els mètodes d'entrenament dels anteics grecs i romans. El seu mètode va ser dissenyat per millorar la respiració a través de l'enfortiment i estirament de la musculatura al voltant de les costelles i el pit, per permetre una mecànica de respiració més potent i eficient. Quan es realitza com coreografia, Pilates ofereix un bombeig del cor per cremar calories que pot competir amb la majoria de les ofertes dels centres esportius. 

 

Us hem convençut? Si us animeu, dieu-nos la vostra opinió! 

:) 

 



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×