7 coses que has de saber dels abdominals hipopresius

14 d'abril de 2015

  • Jordina Muntadas Vilasis

    Llicenciada en CAFE nº col·legiat: 13307.

  • Saps què són els abdominals hipopresius? Quins beneficis pots obtenir de fer-ne? Com s'exectuen? Enforteix el teu core amb aquests exericis.

1.- Que són els abdominals hipopressius?
Els abdominals hipopressius a diferència dels abdominals tradicionals, es caracteritzen per el treball del to muscular de la faixa abdominal i sol pelvià, tot reduint la pressió intraabdominal. Aquest fet és el més important ja que amb això aconseguim que els òrgans interns de la zona de la pelvis no tinguin un descens en repòs ni en l’esforç físic.

2.- Execució
Són uns exercicis en els quals es fan una sèrie de postures que aquestes es mantenen en un temps i tensió determinades, i que van acompanyades d’un ritme respiratori marcat pel tècnic esportiu. Dintre del ritme respiratori hi ha l’apnea expiratòria que és la característica principal dels hipopressius.

El temps d’execució per seguir un manteniment de la faixa abdominal és de 20’ a 30’ per sessió i de 2 a 3 cops per setmana.

3.- Funcionalitat
Aquests abdominals ens permeten tenir una higiene postural correcta, la qual ens permetrà realitzar les activitats del nostre dia a dia sense forçar la columna, així evitarem possibles futures lesions i tindrem una postura correcta i adequada. Amb aquest to que creem, protegim la columna vertebral, ia nivell d’òrgans aconseguim un millor funcionament per què els hi donem espai i alhora la tensió per què  puguin treballar correctament.

4. Què aconseguim amb els hipopresius?

· Reduir el perímetre abdominal, 
· Aportar millores posturals, funcionals i estètiques
· Prevenir tot tipus d’hèrnies
· Regulació de la respiració
· Prevenir la incontinència urinària
· Normalitzar cavitat toràcica i abdominal
· Regulació dels factors metabòlics
· Regular la vascularització
· Prevenció de lesions musculars i articulars
· Proporcionar una eficaç protecció lumbo-pèlvica
· Proporcionar benestar i plaer
· Recuperar la musculatura abdominal i pèlvica després del part

5. A qui van dirigits?
Van dirigits tan a les dones com a els homes. És molt important pels dos sexes treballar el to muscular de la zona abdominal i del sol pelvià, ja que és on es troba el centre de gravetat del nostre cos. Per tant, és una zona que ha d’estar ben treballada per tal de poder fer tot lo que ens proposem a la vida quotidiana i en l’ esport.

6.- Què s’ha de tenir en compte?
La hipertensió arterial, embaraçades, alteracions cardíaques, i altres malalties s’han de supervisar amb el seu metge si poden fer aquests exercicis. 

7.- Perquè sorgeixen aquests exercicis?
Perquè mitjançant vàries proves i estudis del doctor Marcel Caufriez, es veu que redueixen la pressió intraabdominal i això afavoreix a que els òrgans interns es mantinguin en el seu lloc, en comptes de mobilitzar-los cap avall, que és lo què fa quan nosaltres exercim força amb els abdominals tradicionals. D’aquesta manera mobilitzem els òrgans dels sol pelvià i abdominals cap endins i amunt.

 

Informació de l’article
Caufriez, M. (1997) Gimnasia Abdominal Hipopresiva. Bruselas: MC Editions.

 

 



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×