4 Beneficis de fer flexions tots els dies

FONT: Sportadictos. JuanMi Guirado | 14 de setembre de 2017

  • Un dels exercicis més eficaços i complets que pots fer, que t'ajudaran a mantenir-te en forma i millorar el teu rendiment esportiu en general

De tots els exercicis que es poden fer, les flexions de braços són un dels més eficaços. Són accessibles a tothom, graduables per a cada nivell i beneficioses al cap ia la fi.

1. Condicionament general del cos
Els músculs agonistes o motors primaris durant les flexions de braços són el pectoral major, el deltoides anterior i els tríceps. Aquests músculs es troben al pit, davant de les espatlles i en la part posterior dels braços, respectivament. Altres músculs superiors del cos estan involucrats en realitzar flexions de braços, com el serrat anterior, però aquests músculs són relativament petits i bastant menys importants. Fer pectorals de forma regular enfortirà, tonificarà i construirà aquests grans músculs, la qual cosa pot fer que les activitats diàries siguin més fàcils i així millorar el rendiment esportiu en general.

2. Augmentar la força base
En realitzar flexions de braços, la columna vertebral ha de romandre amb la seva curvatura natural i rígida de manera que qualsevol càrrega es distribueixi de manera segura a través d'ella. Si la teva esquena està clarament doblegada, la teva zona lumbar (la de baix) patirà d'hiperextensió, el que pot donar lloc a lesions. Mantenir la columna vertebral correctament alineada és el treball que ha de desenvolupar el nostre core (els músculs al voltant de l'abdomen). Encara que es considera principalment un exercici superior del cos, les flexions també enforteixen els músculs de la base, en concret el recte abdominal i el transvers de l'abdomen.

3. Augment de la massa òssia
La massa òssia disminueix naturalment amb l'edat després d'arribar a un màxim durant la segona meitat dels 30. Si això no es controla, la pèrdua d'os pot conduir a l'osteoporosi, una condició mèdica caracteritzada per ossos fràgils que són propensos a les fractures . Realitzar exercicis de suport de pes, com les flexions enfortirà les teves nines, avantbraços, colzes, braços i espatlles. També ajudaran a reduir la pèrdua òssia i augmentar la seva força, de manera que els ossos aconseguiran una major densitat.

4. Augment de la taxa metabòlica
Les flexions utilitzen un gran nombre de músculs al mateix temps; fins i tot les cames entren en acció. Tota aquesta activitat muscular significa que el teu cor ha de treballar dur per bombar la sang als músculs implicats, la qual cosa també fa que el ritme de la respiració augmenti. D'altra banda, una sèrie de flexions elevarà la taxa metabòlica, la qual cosa vol dir que mentre estiguem descansant d'haver-les fet, el nostre cos entra en plena crema de calories i una consegüent pèrdua de pes corporal.

Sempre hem dit que un exercici com les flexions o fins i tot les terribles dominades són dos dels més complets exercicis ja que toquen molts grups musculars. No hem d'oblidar-nos del fet de poder realitzar diverses sèries cada dia sense patir lesions per sobreentrenament, però, a més mínim símptoma de cansament extrem, haurem de deixar un parell de dies sense fer cap flexió. I consultar posteriorment al nostre metge de capçalera perquè ens faci un seguiment especial.



Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×