• Després del Nadal, toca tornar als bons hàbits en l'alimentació. Aquí teniu deu claus per planificar els menús i deu tips per reconduir la nostra alimentació cap a un consum saludable.

Ja s'han apagat els llums de Nadal i als armaris de casa encara queden algunes restes de menjar que delaten que no hem cuidat molt la nostra alimentació. Amb els propòsits d'Any Nou solem marcar-l'objectiu d'alimentar-nos millor. La directora de Comunicació de Alimmenta, Belén Rubio, recomana acudir a un dietista-nutricionista qualificat, i tot seguit ens dóna unes primeres orientacions. L'objectiu? Tornar als bons hàbits alimentaris i un pes saludable que es mantingui la resta de l'any.

LA CLAU: 10 CONSELLS PER REALITZAR UNA CISTELLA SALUDABLE
Betlem Rubio ens aconsella seguir aquestes pautes i simplificar el propòsit en tres passos:

PRIMER PAS: Planifica un menú.
Planificant el menú setmanal podràs tenir la teva primera llista de la compra 2018, una llista adaptada als teus gustos, plena d'energia i aliments saludables.

SEGON PAS: Neteja la nevera i els armaris d'aliments poc saludables.
No et mengis les sobres de Nadal. Les pots congelar i anar descongelándolas en moments puntuals. Neteja la nevera i ves al supermercat amb la llista que has elaborat en el primer pas. Veta els aliments que no t'ajudaran a perdre pes. Deixa fora del carro de la compra productes com la mantega, galetes, magdalenes, xocolata, embotits amb una alta proporció de greix com el xoriço o la llonganissa, pizzes, postres calòrics, sucs envasats, refrescos o salses. Simplement no posis aquest tipus de productes a la cistella de la compra. Com aconseguir que malgrat això la cistella sigui igual de desitjable? La resposta està en el tercer pas ....

 

TERCER PAS: Omple la nevera d'aliments saludables.
Només ben proveïts d'aliments sans i desitjables, evitaràs caure en la temptació de menjar aliments que només aporten calories. Per saber què adquirir t'hauràs d'entretenir als passadissos del supermercat mirant productes i buscant etiquetats saludables. Alguns dels productes recomanats per equipar la nevera són aquests:

  • Fruita. És molt important que la dieta inclogui fruites. Per aconseguir-ho és recomanable triar una fruiteria de referència. Informa't de quina és la fruiteria amb millor producte i més variat de la zona. El dependent podrà respondre els teus dubtes sobre mètodes i temps de cocció i informar-te dels productes de temporada. Pensa que has de comprar per consumir un parell de peces de fruita per a cada dia de la setmana.
  • Verdures. Igual succeeix amb el consum de verdura, que s'haurà d'incorporar a tots els teus plats. Varia el tipus de verdura que consumeixes, així gaudiràs molt més de la teva alimentació. Si cuines diverses peces de verdura cada vegada, ja sigui al forn, vapor o planxa, tindràs una quantitat suficient per anar incorporant als teus plats durant un parell de dies. D'aquesta manera estalviaràs molt de temps.
  • Compra periòdicament proteïna d'alt valor biològic, prioritzant sempre peces amb poc greix: carns, peixos, mariscs, ous o proteïna vegetal.
  • Adquireix iogurts naturals i formatges poc grassos. Compra llet semidesnatada.
  • Tingues diferents fruites de temporada sempre a mà.
  • Algun adobat o llaunes de conserves de verdura al natural (espàrrecs, carxofes, pebrot, etc) de peix (bonítol, tonyina, etc.) o marisc (escopinyes, musclos, etc.), et poden servir per donar ràpidament gust a les teves amanides els dies que cuinis amb presses.
  • Diferents tipus de llavors i fruits secs aportaran textura als teus plats.
  • Varia la teva aportació d'hidrats, preferiblement integrals: des macarrons clàssics, fins arrossos salvatges, passant per espirals integrals d'espinacs o pa de llavors. Avui dia tenim tantes opcions que el difícil és triar. Les possibilitats són infinites si passeges pels passadissos del supermercat amb la ment oberta i ganes de descobrir sabors nous.
  • Menja llegums un parell de dies per setmana. Si no tens temps per cuinar llegums, Compra-les cuites. Pots afegir-les a amanides, barrejar-les amb verdures, arròs o qualsevol altre cereal, com el cuscús o el blat sarraí.
  • Tingues congelats de verdura, peix o marisc a mà, per a aquestes setmanes en què no hem anat a comprar producte fresc.

10 TIPS QUE ET PODEN AJUDAR A RECONDUIR TEU ALIMENTACIÓ
Ara que la nevera està ben assortida de productes 'healthy', Belén Rubio ens aconsella aquests deu tips per acomiadar-nos definitivament del nadal:

  • Any nou, vaixella nova. Es tracta que els elements que tenim s'adaptin a les teves necessitats. Pots comprar-te alguna peça o instrument que necessitis com un bon tupper on transportar aliments sans preparats amb anterioritat, o gots per batuts o utensilis per cuinar al vapor.
  • Aquest any, fuig i relativitza el concepte 'DETOX'. Ja, està en el títol del 50% dels articles dedicats a nutrició, però és que aquesta paraula sol estar vinculada a solucions depuratives ràpides i dràstiques que estan molt lluny de la dieta equilibrada.
  • Per no decaure en el teu propòsit de menjar bé, intenta variar la teva alimentació i no avorrir-te. Cal fugir del pollastre a la planxa amb enciam per menjar i per sopar durant un mes. Això, a més d'avorrit, tampoc és equilibrat.
  • No cuinis només a la planxa. Utilitza el forn, cuina a la papillota i al vapor. Combinant diferents tipus de coccions saludables, aconseguiràs sabors i matisos diferents en els teus àpats. Si et poses a cuinar, intenta fer-ho amb poc oli.
  • Beu aigua. Tot i que no hi ha una quantitat que serveixi per a tots, sí que s'aconsella beure prop d'un litre i mig al dia. Si ens costa complir aquest punt, intenteu introduir més líquids a força d'infusions, brous, cremes o fruita.
  • No et saltis dinars o berenars, i així evitaràs atiborrarte entre hores d'aliments poc saludables, com patates fregides o pastisseria industrial.
  • Estigues actiu. Si durant les festes vas fer una aturada, torna't a calçar les sabatilles esportives. Això serà el complement ideal de la teva dieta saludable.
  • Si vius sol/a, planifica les racions. Pots dividir el menjar que compres en diferents racions i congelar-les.
  • Dóna gust als teus plats amb espècies, combinant-les amb els diferents aliments. Menjar de manera saludable no vol dir prescindir del sabor.
  • Busca 'receptes saludables'. I un consell: fuig d'aquells resultats amb receptes d'aspecte saludable (que incloguin, per exemple, enciam o verdures) però que en realitat no ho siguin perquè potser estan amanides amb una salsa a força de crema o altres ingredients que no ens convé incorporar en la nostra alimentació diària.


Termes i condicions

Your couch. It is mine.

Im a cool paragraph that lives inside of an even cooler modal. Wins

×